Det finder du i B2B marketing bogen

I denne B2B marketing bog har vi samlet en lang række tilgange og modeller, som du kan bruge til at opnå succes med dine B2B marketing-strategi. Bogen tager udgangspunkt i mange af de tilgange og metoder, som vi selv bruger i vores daglige arbejde og rådgivning af kunder. 

B2B marketing bogen giver dig 40 siders konkrete metoder til, hvordan du får succes med din digitale strategi. De 40 sider er fordelt på 8 afsnit, som du kan lære på under 3 timer. Her ser du et udpluk af bogens B2B marketing-guldkorn.

Lær at lave en effektiv kanalstrategi

Når du skal sammensætte en effektiv B2B marketingstrategi, er det vigtigt at vælge de rette kanaler sammen med den rette kommunikation på det rette tidspunkt.

Det kan være svært at navigere mellem platforme, kanaler, taktikker, mål og medier. Derfor er der ofte en stor værdi i at kortlægge din B2B marketing strategi på de forskellige kanaler, så du ved, hvor du er på vej hen.

Særligt når det drejer sig om lead-generering, er det vigtigt at have en klar strategi for de  forskellige kanaler – og udnytte det potentiale, som de giver dig. I bogen hjælper vi dig til at lave en  strategi fra A-Z, sådan at du ved, hvor og hvordan du skal prioritere din B2B marketing indsats.

Hvordan du indsamler viden om målgruppen

Viden om din målgruppe er vigtig for at skabe en effektiv kommunikation og målrette dine budskaber. Når du arbejder med B2B markedsføring bør du altid tænke i et bredere perspektiv end ved B2C. 

Med en konkret viden om din målgruppes behov og adfærd er det langt lettere at skabe det rette indhold, så du fremstår som appellerende og attraktiv i deres øjne. 

I B2B marketing bogen finder du gode råd og taktikker til at indsamle viden om din målgruppe. Lær blandt andet hvordan du aktivt kan bruge en søgeordsanalyse til at finde viden. Læs også hvordan du finder målgrupper på Facebook og Linkedin. med konkret viden om din målgruppe er du klar til at lægge en konkret plan for din leadgenerering og er godt på vej til at få succes med din B2B marketing.

Sådan kortlægger du dine kunders købsrejse

Kundeloyalitet er nøglen til effektiv B2B-marketing. En effektiv måde at øge dine kunders loyalitet til dit produkt involverer en proces, hvor du får kortlagt dine kontaktpunkter med kunden, fra første interesse, til endeligt køb. Skaber du en god relation før og efter du konverterer dine leads, er du næsten sikret succes med din B2B marketing indsats. 

I B2B marketing bogen giver vi dig en model for, hvordan du kan kortlægge dine kontaktpunkter med kunden. Lige fra første interesse til endelige køb og efterfølgende loyalitet. 

Du finder også tips til, hvordan du blandt andet tilrettelægger en kanalstrategi, laver indhold der engagerer og skaber leads, og hvordan du skaber konverterende landingssider. 

Introduktion til B2B marketing bogen

B2B-marketing er på mange måder anderledes og langt mere kompliceret end B2C. Det kræver, at du kommunikerer og tænker anderledes. Når du vil tiltrække andre virksomheder som kunder, kan du nemlig ikke massekommunikere køb til dine modtagere.

Købsrejsen for potentielle B2B-kunder er ofte langt mere kompliceret, ligesom der også er færre kunder på markedet. Der er altså en lang række udfordringer – kendte som ukendte – du kommer til at møde i din B2B markedsføring.

Det allervigtigste element i en god, digital B2B marketingstrategi er, at du formår at kommunikere til din målgruppe (og forstå, hvem din målgruppe er). Og så er det vigtigt at vide og have en klar plan for, hvilke kanaler og aktiviteter du skal bruge for at tiltrække og konvertere dine leads.

I denne e-bog giver vi dig konkret viden om, hvordan du kan bygge din digitale B2B marketingstrategi op. B2B marketing bogen er inddelt i seks kapitler, der hjælper dig trin for trin. Du får lov at komme med på en vaskeægte B2B-købsrejse, og så hjælper vi dig til at definere KPI’er og din målgruppe. Vi gennemgår, hvordan du sammensætter kanalstrategien for B2B, og hvilke digitale kanaler du kan bruge aktivt. Til slut giver vi dig værktøjer til, hvordan du sætter det hele sammen i én samlet, digital B2B-marketingstrategi. Du lærer også, hvordan du efterfølgende kan måle på dine resultater.

Rigtig god læselyst!

Du tilmelder dig samtidigt vores emailliste

Bag B2B marketing bogen

Nikolaj Mogensen

Head of Quisma

 

Til daglig er Nikolaj Head of Quisma Danmark. Her rådgiver han nogle af Danmarks største virksomheder i digital marketing, herunder Owned, Earned og Paid Media. Siden 2008 har Nikolaj arbejdet med online marketing og især Content Marketing og SEO, hvilket han jævnligt blogger om på sin blog www.nikolajmogensen.dk. Nikolaj holder jævnligt foredrag og kurser om digital markedsføring, både i Danmark på konferencer som Digital Markedsføring, MarketingCamp og SEOday samt i udlandet på konferencer som SMX og Clicksummit.

Kristine Sandahl

Project Coordinator

 

Kristine er projektkoordinator for Quisma og er ansvarlig for markedsføringen af bureauet. Kristine har siden 2012 arbejdet med digitalt design og kommunikation. Hun har arbejdet med SEO, content marketing og optimering af websites og landingssider for nogle af Danmarks største brands.