Barnets Verden - Black Friday Case

Barnets Verden er en online butik, som forhandler legetøj til børn i alderen 0-6 år. Siden 2015 har Barnets verden fokuseret på salg af giftfrit kvalitetslegetøj, der stimulerer og udvikler barnet.   

Quisma skabte i 2017 øget omsætning for Barnets Verden, som særligt fik succes med deres Black Friday kampagner. Black Friday er efterhånden blevet en vigtig dag for alle e-commerce forretninger, hvor der i selve kampagne perioden ikke er plads til fejl. Dette stiller store krav til forarbejdet inden perioden starter, og derfor lagde Quisma en solid strategi, der i sidste ende sikrede i omegnen af en fordobling i omsætning i forhold til 2016.

Resultater

Black Friday forberedelser

Vi opnåede følgende resultater for Black Friday kampagnerne i 2017 sammenlignet med samme periode i 2016 (torsdag-mandag):  

  • Volumen af brandtrafikken steg med mere end 100% 
  • Omsætningen steg med 89%
  • Volumen af trafik fra de etablerede remarketinglistersteg med 160% 
  • Omsætning på remarketinglisternesteg med 93% 

 

Google Shopping

I forhold til samme periode i 2016 opnåede Barnets Verden i 2017: 

  • En stigning i trafik på 110% 
  • En 5% stigning i ROAS. 
  • Øget omsætning på Shopping med 86% med øget afkast i Black Friday kampagne-perioden.

 

De bedst konverterende produkter

84% stigning i trafik med et minimalt fald på 1% i ROAS. Omsætningsmæssigt betød det en 63% stigning på deres Søgekampagner. 

resultater af google shopping

Trafik

Resultater fra case - volumen af brandtrafikken steg med mere end 100%

Kampagnen

Resultater fra case - omsætning steg med 89%

Google Shopping

Resultater fra case - stigning i trafik på 110%

Overordnet tilgang

Vi arbejdede med en målrettet Adwords strategi, som vi kalder Brilliant Basic. Brilliant Basic er resultatet af seks head of search med mange års erfaring samt 30 search-specialister, der alle har videregivet deres viden og ekspertise i et samlet best practice framework.  

Konklusion: 

Vores tilgang fokuserede på det forarbejde, som leder op til til Black Friday. Dette fokus betød, at vi, i kampagneperioden, kunne stole på vores gennemarbejdede strategi og opnå en succesfuld performance og øget omsætning.  

"Black Friday er vores absolut bedste handelsdag på hele året, og vi havde ikke turde håbe på det resultat, som Quisma formåede at levere. Med over en fordobling i omsætning i forhold til sidste år kan vi kun være yderst tilfredse med det arbejde, som de har udført for Barnets Verden."

- Marianne Vesterager Guldager, Barnets Verden

Marianne fra Barnets Verden

Black Friday forberedelser og Google Shopping

Black Friday forberedelser

Slaget om Black Friday slås længe inden, det reelle udsalg starter, og vi startede derfor allerede i ugerne op til Black Friday med at annoncere via Gmail Ads for at skabe brand awareness samt etablere en solid remarketingliste.  

Google Shopping 

Google Shopping er en vigtig ressource til non-brandet salg, og vi arbejdede derfor målrettet på, at Barnets Verdens produkter opnåede en fremtrædende position i Google under Black Friday. Strategien involverede blandt andet en ændring fra 1 annoncegruppe til 20, så vi blev i stand til at arbejde mere moduleret med produkter og populære mærker.  

Tidlige prisjusteringer på de bedst konverterende produkter.  

Efterspørgslen eksploderer under Black Friday, og priserne og dækningsbidrag falder. Vi kan ikke opnå en topplacering på alle søgeord, og derfor justerede vi Barnets Verdens kontos bud i henhold til konverteringsdata både torsdag og fredag. På denne måde sikrede vi en maksimal synlighed på de produkter med højt dækningsbidrag og vice versa. 


 

Vil du vide, hvad vi kan gøre for dig?

Vi er altid klar til at tage en uforpligtende snak. Kontakt os, og hør hvordan vi kan hjælpe dig videre med din digitale markedsføring. 

Kontakt os nu til en uforpligtende snak