Bodylab: Facebook og AdWords case

Quisma har i samarbejde med Bodylab Nutrition det seneste år arbejdet mod at optimere deres digitale indsatser på Facebook og Google AdWords med fokus på at vækste onlineforretningen.

Bodylab Nutrition er en dansk, privatejet virksomhed. Bodylab sælger deres varer direkte fra fabrikken til forbrugeren, primært gennem deres website, bodylab.dk. De seneste år har Bodylab haft en kraftig, tocifret vækst, og de sælger i dag mere end 610.000 kilo proteinpulver årligt via deres webshop.

I samarbejdet med Bodylab har fokus været rettet mod et effektivt og intelligent medieindkøb samt automatisering af både målgrupper og kampagnebudskaber med formålet om sikre en stigning i omsætning samt vedholde et profitabelt return-on-ad-spend (ROAS).

Resultater

Adwords: Omkostningerne er blevet sænket med 17 %, og omsætningen er steget med 15%. Antallet af transaktioner er ligeledes steget med 20 % og konverteringsraten er hævet med 15%.
Resultatet er en stigning i ROAS på 41 %.

Facebook: Aktiviteterne har resulteret i en ROAS på 6,9 (7 day click). Gns. cost-per-lead pr. e-mail 5,50 kr.

graf viser index konvertering

Omsætning

15% øget omsætning i SEM

Omkostning

Sænket omkostning på SEM

Konvertering

15% hævet konverteringsrate på SEM

Adwords – et intelligent setup

På AdWords har Quisma fungeret som en strategisk og eksekverende samarbejdspartner for det danske og svenske marked.

Under vores samarbejde har vi lavet en komplet omstrukturering af AdWords-kontoen, samtidig med at vi har optimeret alle annoncegruppers matchtyper, site extensions og annoncer, således at de matcher brugernes søgehensigt. For at skabe et effektivt og intelligent AdWords indkøb, har vi indført algoritmebaserede budstrategier gennem Google DoubleClick. Ligeledes har vi skabt et intelligent annonce-setup gennem Dynamic Search Ads og RLSA.

På Google Shopping har vi arbejdet med at forbedre effektiviteten og brugeroplevelsen ved at arbejde på at forbedre shopping feedet gennem DataFeedWatch.

Facebook – algoritmebaseret indkøb med fokus på konvertering

På Facebook har vi skabt en algoritme, der baserer sig på Bodylabs 1. parts data - heraf sessioner og konverteringer for de sidste 24 måneder. Ligeledes er algoritmen bygget på eksterne faktorer som vejr, ugedag, måned, kampagnetryk, mm. Dette har medvirket til, at vi har kunne skabe en intelligent budstrategi, hvor der tages højde for udvalgte omstændigheder. Dette er særdeles fordelagtigt for, hvornår vi skaber mest salg for Bodylab.

Vi har derudover opsat og implementeret Dynamic Producs Ads, som forbinder vores Facebook annoncer direkte til Bodylabs shopping feed. På denne måde kan vi målrette og personalisere annoncer på baggrund af brugerens seneste produktvisninger og købsadfærd på bodylab.dk. Vores dynamiske setup er specialudviklet til at kunne tilføje dynamiske elementer til annoncerne i form af ’fri fragt’ og ’spar’ budskaber, hvilket har øget relevansen samt skabt sense of urgency.

For at ramme brugerne med de mest relevante budskaber, har vi varieret mellem en række annonceformater, afhængigt at kampagneformålet. Vi har primært anvendt annonceformaterne; Offer Ads, Lead Ads, Click to website Ads og videoannoncer.

 

For at sikre at de besøgende altid bliver konverteret til kunder, har vi haft et øget fokus på vores retargeting indsatser.

Til erhvervelse af nye kunder har vi især anvendt look-a-likes målgrupper baseret på produktkategorier og købshistorik fra Bodylabs ERP og CRM-system. Alle målgrupper er ligeledes segmenteret efter deres tilbøjelighed til at ligne Bodylabs, i forvejen bedste, kunder. Dette har sikret en øget performance.

For at arbejde effektivt med kampagnebudskaber, har vi split-testet kreativer, annoncetekster og annonceformater med henblik på at sikre den bedste performance samt at indsamle indsigter, der kan forbedre vores kampagnebudskaber fremadrettet.


 

Vil du vide, hvad vi kan gøre for dig?

Vi er altid klar til at tage en uforpligtende snak. Kontakt os, og hør hvordan vi kan hjælpe dig videre med din digitale markedsføring. 

Kontakt os nu til en uforpligtende snak