DK Company: Facebook og AdWords case

DK Company er Danmarks næststørste modeselskab. Quisma har gennem et strategisk samarbejde med DK Company været med til at forme og eksekvere den digitale kanalstrategi for Companys, InWear, Part Two, Soaked in Luxury og Matinique. Med fokus på performance har vi taget udgangspunkt i kanalerne med de bedste resultater og justeret indsatsen herefter. Samarbejdet har resulteret i en samlet stigning på 37% i omsætning på e-commerce forretningen på tværs af alle brands.

Resultater

Gennem vores samarbejde har vi arbejdet med flere forskellige annonceformater. Det har resulteret i, at omkostningerne pr. lead er mindsket med mere end 50 %. Derudover er konverterings- og click-through raten øget. Gennem dynamisk produkt-retargeting har vi sikret en tocifret ROAS.

I samarbejde med DK Company har vi arbejdet mod at forbedre Google Shopping-oplevelsen for vores brugere. Ved at sammenligne perioderne 2016 og 2017 ser vi, at konverteringsraten er blevet højere.

E-commerce

Paid Social

AdWords

Udfordring

DK Company har et fokus på at øge omsætningen på deres e-commerce forretning, men samtidig holde omkostningerne per salg nede, for at kunne vækste forretningen på både top- og bundlinjen.

Løsning

For at skabe øget omsætning og holde markedsføringsomkostningerne per salg nede, har vi arbejdet ud fra en databaseret tilgang til kanalmixet, for at sikre udnyttelse af de bedst konverterende kanaler i købsrejsen.

Vi er meget tilfredse med vores tætte og meget velfungerende samarbejde med Quisma. Vi føler at vi har adgang til de helt rigtige ressourcer og de flotte resultater taler for sig selv. 

- Nanna von Cotta-Shønberg, Head of eCommerce

 

Facebook - CRM data, look-a-like og dynamisk retargeting

På Facebook har vi først og fremmest arbejdet med DK Companys eksisterende og mest loyale kunder, og ud fra CRM data, formået at skabe mersalg blandt bedste kunder. For at identificere nye kunder, har vi opstillet look-a-like målgrupper, for at finde frem til nye kunder som minder om DK Companys bedste eksisterende kunder. Ved at arbejde med mere specifikke målgrupper, har vi opnået en højere konverteringsrate og bruger nu vores marketinginvesteringer mere effektivt.

AdWords - med fokus på mobil

Gennem vores samarbejde har vi arbejdet med at omstrukturere og justere AdWords-kontoen samt budstrategierne og ligeledes her opnået en tocifret ROAS.

I 2016 udgjorde mobiltrafikken den mindste andel af den samlede trafik. Hos Quisma ser vi generelt en stor stigning i anvendelsen samt transaktioner fra mobile enheder, hvorfor vi så et stort potentiale i at fokusere mere på mobile enheder i vores annoncering. I dag udgør mobiltrafikken nu den største andel af DK Companys samlede trafik. Vi arbejder derfor fokuseret med strategier for mobile enheder, hvor vi har tilrettet budstrategier, budskaber, re-marketinglister og IF-formler på mobilen. Formålet herom er, at brugeren ikke går på desktop og konverterer på en konkurrerende side. Strategien har resulteret i en trecifret stigning af mobilkonverteringer, og CPA’en på mobil er mere end halveret.

Som en del af AdWords strategien har vi lavet remarketinglister på de brugere, som engagerede sig i tilstrækkelig grad på mobilen uden at konvertere. Her er budstrategien – og interval – tilpasset således, at buddet hæves, hvis samme bruger senere går på desktop for at gennemføre køb.

Ligeledes har vi i vores budstrategi arbejdet ud fra en social media integration, hvor vi har budt op på de brugere, som har engageret sig på sociale medier. På denne måde har vi kunne influere dem gemmen annoncering med henblik på konvertering.

Programmatisk Display og Konverteringsoptimering

Programmatisk Display

DK Company har skiftet platform fra Google Display Netværket til programmatisk indkøb af displayannoncering, bygget på vores selvudviklede algoritmer, for at øge eksponeringen i den rigtige målgruppe og mindske spild af annoncekroner. Vi har ud fra en blanding af DK Companys egen 1. parts data og Quismas tilgængelige 3. parts data, defineret hvert enkelt brands kernemålgrupper samt look-a-likes.

For at øge afkastet af investeringerne i bannerannoncering, har vi oprettet dynamisk retargeting, for at sikre at så mange besøgende som muligt, ender med at foretage køb efter at have udvist interesse i et specifikt produkt. 

Konverteringsoptimering

For at forbedre konverteringsraten har vi ud fra første parts data arbejdet med hypotesegenerering og succesfuldt implementeret mere end 10 af de 30 fremstillede hypoteser.


 

Vil du vide, hvad vi kan gøre for dig?

Vi er altid klar til at tage en uforpligtende snak. Kontakt os, og hør hvordan vi kan hjælpe dig videre med din digitale markedsføring. 

Kontakt os nu til en uforpligtende snak