Når du skal opbygge en god og velfungerende landing page, kræver det mange overvejelser. For at opnå en succesfuld side, skal du have fokus på, hvilke elementer du skal inkludere, og hvordan de skal danne rammen for opbygningen af din landing page.

 Guide til hvordan du skal opbygge din landingpage

 Guide til brugen af CTA og USP

 Hjælp til hvordan du skal arbejde med tekst og overskrifter


Din guide til den komplette landing page

Nedenstående infografik viser de vigtigste elementer, som du skal inkludere på din landing page. I vores best practice guide, e-bogen "Den perfekte landingsside", kan du læse mere om disse elementer, samt hvordan du opbygger din landing page til at være både effektiv og brugervenlig. 

1. Overskrifter

Hold dine overskrifter i aktiv form.

 

2. USP'er

Dine USP'er skal bestå af korte sætninger. Placer dem højt på siden.

 

3. Billeder

Tilføj billeder eller videoer for en mere overskuelig landing page.

 

4. CTA

Placer din CTA højt på siden, så brugeren kan se den uden at scrolle.

 

5. Tekst

Brug et passende sprogbrug og hold dine sætninger korte.

 

6. Social proofs

Brug social proofs såsom kundeanbefalinger, ratings eller certifikater.

 

7. Footer

I footeren kan du placere relevant information såsom kontaktoplysninger og links til sociale medier.

Indtast din e-mail og modtag e-bogen direkte i din inbox:

 

Du bliver samtidig tilmeldt vores e-mailliste.

Det finder du i e-bogen

 

Hvilken type landing page skal du arbejde med?

Når du skal lave en effektiv landing page, er det først og fremmest vigtigt at fastsætte sidens formål. Er du på udkig efter at genere leads, eller skal din side nærmere ruste brugeren til at foretage en konvertering i form af et køb? 

I vores landing page guide kan du læse mere om hvilke typer landing pages, du kan arbejde med, hvorfor det er så vigtigt at fastslå sidens formål, samt hvad din side skal kunne. 

Ydermere vil e-bogen tage fat på, hvad de forskellige landing pages skal indeholde, samt hvordan du kan identificere, hvilken landing page du skal vælge.

 

 

Samspillet mellem CRO, SEO og UX

I landing page guiden ser vi på samspillet mellem CRO, SEO og UX, samt hvilken betydning de har på din landingssides succes.  

Hvorfor er CRO så vigtigt, når det kommer til at øge antallet af brugere, der konverterer på dit site? Og hvorfor skal du definere dine konverteringsmål? Alt dette kommer vi ind på i denne best practice guide, hvor vi også vil forklare forskellen mellem konverteringsoptimering, søgeordsoptimering og user experience.

En SEO-optimeret landing page vil øge trafikken fra Google til dit site. I guiden til den perfekte landing page vil vi komme yderligere ind på SEO og hvorfor det er så vigtigt for din landing page. 

 

Hvordan forholder jeg mig til min landing page på tværs af devices?

Vi ser – på tværs af brancher – en stor stigning i brugen af mobile enheder til at handle over nettet. I den sammenhæng bør din landing page være optimeret således, at den fungerer optimalt på mobil og tablet.

Vi ser ofte, at der ikke er fokus på optimeringen af landing pages på tværs af devices, hvilket kan resultere i negative konsekvenser for den samlede konverteringsrate.

Hvorfor det er så vigtigt, kan du læse nærmere om i bogen, hvor du får en idé om, hvilke værdifulde elementer du skal være opmærksom på, og hvordan din landing page bør opbygges omkring dem.


Du bliver samtidig tilmeldt vores e-mailliste.