Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Content Marketing

9. august / 8:30 - 16:10

3450.00DKK
Content Marketing kursus

Kursus i Content Marketing

Content Marketing er blevet en vigtig marketingdisciplin i takt med, at vi i stigende grad bliver mere blinde over for annoncering. Content Marketing handler om at markedsføre sig over for sine (potentielle) kunder via godt indhold. På den måde kan du skabe øget trafik til dit website samt og styrke dit brands troværdighed. Det gælder både via sociale medier samt at have en høj placering i søgemaskinerne.       

Det kan dog være kompliceret at udvælge godt indhold, der matcher netop din målgruppes ønsker og behov. For at få succes med dette, skal du bl.a. kende Best Practice inden for Content Marketing- samt planlægning og organisering af indholdsproduktion.     

På dette Content Marketing kursus lærer du, hvorfor Content Marketing er et essentielt element i dit marketingmiks. Du lærer også, hvordan du selekterer værdifuldt indhold - og ikke mindst hvordan du producerer det. 

Book plads på kurset

5 ting du får med hjem fra Content Marketing kurset

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i Content Marketing

Du får masser af materiale med hjem- herunder Best Practice guidelines til tekstforfatning

Du får dagens slides med hjem- samt referencer og links til værktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete udfordringer med Content Marketing- både med medkursister og undervisere

Du får data i Excel på dine egne og konkurrenters topindhold målt på delinger og links

Hvorfor bør du lære Content Marketing?

Konventionel marketing kan miste effekt i takt med, at den digitale forbruger bruger mere tid på sociale medier og søgemaskiner. Dermed bliver udarbejdelse af indhold, der kan deles på sociale medier eller skabe synlighed i søgemaskinerne, vigtigere i fremtidens marketing.

Det er centralt at kunne lave godt indhold, da både konkurrencen og mængden af indhold stiger. For at få succes med Content Marketing, skal dit indhold således være af høj kvalitet.

Derudover er det svært at måle effekten af Content Marketing, idet udgivelse af værdiskabende indhold ikke kan måles direkte på bundlinjen. Til gengæld har Content Marketing af høj kvalitet indirekte effekt på salg og trafik. Derfor skal du som marketeer vide, hvordan Content Marketing driver andre kanaler og kunne opsætte mål, så du kan rapportere værdien til vigtige interessenter.

Hvordan kan du praktisere Content Marketing efter kurset?

Efter kurset vil du vide, hvorfor og hvordan Content Marketing kan skabe signifikante resultater for din forretning. Du kan også vurdere hvilket indhold, du bør udvikle med afsæt i data. F.eks. hvad din målgruppe søger efter, og hvad de deler online. 

Du får en masse inspiration og materiale om Content Marketing med hjem. Kurset giver dig adgang til Best Practice guidelines om Copywriting samt referencer og links til content af høj kvalitet.

Efter kurset har du fået gennemgået en række modeller og værktøjer, som giver et solidt indblik i strategi, analyse, planlægning og eksekvering. Du har også fået indsigt til at skabe idéer, som kan berige resultatet af dit content-arbejde.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren Content Marketing specialist og har +100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands, formidler Alex Kierrumgaard materialet på en lærerig og let forståelig måde.

Mød kursusunderviseren

Nikolaj Mogensen

Nikolaj Mogensen har +8 erfaring med SEO og har undervist på kurser i SEO og digital markedsføring i +4 år. Nikolaj har afholdt adskillige foredrag på Digital Markedsføring i Holstebro, SMX i London og München samt SEOday i Kolding og Digital Campus.

Mød kursusunderviseren

Christopher Hofman Laursen

Christopher har arbejdet med Content Marketing i +10 år på internationalt niveau - og som konsulent i +4 år. Christopher har dermed masser af erfaring, cases og viden at bygge på. Samtidigt formidler Christopher materialet på en forståelig og inspirerende måde.

Programmet til Content Marketing

08:30 Intro

Introduktion til dagen, programmet samt deltagere og undervisere.

09:00 Introduktion til Content Marketing

Du introduceres til Content Marketings grundlæggende principper.  

Vi undersøger, hvad godt indhold egentlig er, og hvordan vi får det placeret på nettet.

09:30 Værdien af godt indhold

Du lærer, hvorfor Content Marketing kan give så stor værdi for din marketing.

Vi ser på, hvordan indhold understøtter din overordnede marketingstrategi.

10:00 Hvad søger din målgruppe efter?

Metoder til at finde søgeord, som dit website bør rangere på.

Værktøjer til at finde data som volume, konkurrence, placeringer mv. på søgeord.

11:00 Typer af Content Marketing, og hvad der virker

Vi ser på nogle Content Marketing-eksempler, der virker. Dette gælder på tværs af de digitale discipliner – det kan altså være SEO, SoMe, CRM og Branding

12:00 Frokost

12:45 Udarbejdelse af en Content Marketing-kampagne

Vi gennemgår processen fra idé til intern afstemning, planlægning og eksekvering!

Gennemgang af udleverede best practice SEO-guidelines. Content Marketing kan have stor værdi for tilførelsen af autoritet til dit site. Enhver god Content Marketing-kampagne kan optimeres til at skabe værdi på tværs af de digitale discipliner.

For at kunne evaluere din kampagne efterfølgende er det også vigtigt at opsætte konkrete mål for din kampagne. Dette fører os til vores sidst punkt på dagsordenen.

15:00 Sådan måler du dine resultater 

Lær hvordan du kan måle effekten af din indholdsproduktion via Google Analytics, Ahrefs og andre værktøjer

16:10 Tak for i dag

Book din plads idag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så derfor bør du allerede reservere din plads idag. Hvis du ønsker undervisning og kursus for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale omkring dette. Her kan du også stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl omkring om kurset.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
9. august
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage Content Marketing 09/08/2017