Kurser og events

Hos Quisma afholder vi hver måned flere begivenheder og events om digital marketing. På denne side finder du vores kalender for alle kurser, events og morgenseminarer.

    Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

    Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

    Til alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Hos Quisma har du også mulighed for at få et skræddersyet kursus. Sammen laver vi et kursusforløb, der er tilpasset jeres behov og viden.


Få et skræddersyet kursus her

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Content Marketing – skab det bedste indhold

14. december / 8:30 - 16:10

3450.00DKK

Kursus i Content Marketing

Content marketing er blevet en vigtig marketingdisciplin, i takt med at vi i stigende grad bliver mere blinde over for annoncering. Content marketing handler om at markedsføre sig over for sine (potentielle) kunder via godt indhold. På den måde kan du skabe øget trafik til dit website samt og styrke dit brands troværdighed. Det sikrer du blandt andet gennem sociale medier, men også ved at have høje placeringer i søgemaskinerne -  eksempelvis Google - på de søgeord, der er relevante for din virksomhed.       

Det kan imidlertid være kompliceret at udvælge det gode indhold, der matcher netop din målgruppes ønsker og behov. For at få succes med content marketing er det derfor vigtigt, at du kender best practice inden for content marketing, og at du har kendskab til, hvordan man planlægger og organiserer produktionen af indhold.

 

På dette kursus i content marketing lærer du:

✔ Hvorfor godt indhold er så essentielt et element i et godt marketing-mix

✔ Hvordan du engagerer og skaber værdi med dit indhold

✔ Hvordan du udvikler en effektiv Content Marketing kampagne fra idé til eksekvering

Book plads på kurset


5 ting, du får med hjem fra kurset i content marketing

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i content marketing

Masser af materiale at tage med hjem - herunder best practice-guidelines til tekstforfatning

Dagens slides - derudover referencer og links til relevante arbejdsværktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete udfordringer med content marketing - både med medkursister og underviserne

Dataudtræk fra Excel, der beskriver dine egne og konkurrenternes topindhold målt på delinger og links


Det siger vores deltagere om kurset:

Pernille Malling Frederiksen, www.adhoc-translations.com

 

"Jeg synes jeg fik nogle konkrete værktøjer, som jeg glæder mig til at komme hjem og prøve af. Det gav mig et bedre indblik i, hvordan jeg skal gribe opgaven strategisk an. Jeg vil helt klart bruge Content marketing som en vigtig del af min marketing mix, hvor jeg vil arbejde mere strategisk og målrettet med mit indhold."

Kristine Thisgaard Tjæreborg, Hideaways.dk

"Kurset var meget intensivt og relevant, da der var tid til at gå i dybden med hver enkel virksomhed. Vi lærte en masse om, hvordan man bruger content marketing i forskellige faser af kundens købsrejse, samt hvordan man laver godt indhold.

Et af de helt store plusser ved dette kursus, var at jeg kom hjem med nogle konkrete ideer og planer, som kunne deles med resten af teamet, og som vi stort set kunne begynde at arbejde ud fra med det samme."


Derfor bør du lære content marketing

Konventionel markedsføring kan miste effekt, i takt med at den digitale forbruger bruger mere tid på sociale medier og søgemaskiner. Dermed bliver udarbejdelse af indhold, der kan deles på sociale medier eller skabe synlighed i søgemaskinerne, vigtigere i fremtidens marketing.

Det er centralt at kunne lave godt indhold, da både konkurrencen og mængden af indhold stiger. For at få succes med content marketing er det derfor vigtigt, at det indhold, du og din virksomhed producerer, er af høj kvalitet.

Derudover er det svært at måle effekten af content marketing, idet udgivelse af værdiskabende indhold ikke kan måles direkte på bundlinjen, men snarere kommer til udtryk i forskellige afledte effekter som salg og trafik.  Derfor skal du som marketeer vide, hvordan content marketing driver andre kanaler, og så skal du kunne opsætte mål, der gør det muligt for dig at rapportere værdien af dit indhold til vigtige interessenter.

Det kan du efter kurset i content marketing

Efter kurset vil du vide, hvorfor og hvordan content marketing kan skabe signifikante resultater for din forretning. Du bliver også i stand til at vurdere, hvilket indhold du bør udvikle med afsæt i data. Det gælder eksempelvis spørgsmålet om, hvad din målgruppe søger efter, og hvad de deler online. 

Du får en masse inspiration og materiale om content marketing med dig hjem. Vores kursus giver dig adgang til best practice-guidelines om copywriting samt referencer og links til content af høj kvalitet.

Efter kurset har du fået gennemgået en række modeller og værktøjer, der alle giver et solidt indblik i strategi, analyse, planlægning og eksekvering. Sidst, men ikke mindst har du fået indsigt nok, til at du selv kan skabe idéer til content, der kan berige din markedsføring og potentielt kan pynte på din bundlinje.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren Content Marketing specialist og har mere end 100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex Kierrumgaard materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Christopher Hofman Laursen

Christopher har arbejdet med content marketing i over 10 år, både på internationalt niveau og som konsulent i mere end 4 år. Christopher har dermed masser af erfaring, cases og viden at bygge på. Samtidig formidler Christopher materialet på en forståelig og inspirerende måde.

Mød kursusunderviseren

Mark Allerup

Mark er digital strategist hos Quisma og har mange års erfaring med digital marketing og strategi for virksomheders digitale tilstedeværelse. Hver dag arbejder Mark tæt sammen med Quismas kunder og specialister, hvor han har fokus på den digitale strategi og performance. 

Program for kurset i content marketing

08:30 Intro

Introduktion til dagen, programmet samt deltagere og undervisere.

09:00 Introduktion til content marketing

Du introduceres til content marketings grundlæggende principper.  

Vi undersøger, hvad godt indhold egentlig er, og hvordan vi får det placeret på nettet.

09:30 Værdien af godt indhold

Du lærer, hvorfor content marketing kan give så stor værdi for din marketing.

Vi ser på, hvordan indhold understøtter din overordnede marketingstrategi.

10:00 Hvad søger din målgruppe efter?

Metoder til at finde søgeord, dit website bør rangere på.

Værktøjer til at finde data som eksempelvis volume, konkurrence og placeringer på søgeord.

 

11:00 Typer af content marketing, og hvad der virker

Vi ser på nogle content marketing-eksempler, der virker. Dette gælder på tværs af de digitale discipliner – det kan altså være SEO, SoMe, CRM og branding

12:00 Frokost

12:45 Udarbejdelse af en content marketing-kampagne

Vi gennemgår processen fra idé til intern afstemning, planlægning og eksekvering!

15:00 Sådan måler du dine resultater 

Lær, hvordan du kan måle effekten af din indholdsproduktion via Google Analytics, Ahrefs og andre værktøjer

16:10 Tak for i dag


Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
14. december
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

4 Pladser tilbage 14/12-2017 - Kursus i Content Marketing