Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Content Marketing – skab det bedste indhold

24. august / 8:30 - 16:10

3450.00DKK
Content Marketing kursus

Kursus i Content Marketing

Content marketing er blevet en vigtig marketingdisciplin, i takt med at vi i stigende grad bliver mere blinde over for annoncering. Content marketing handler om at markedsføre sig over for sine (potentielle) kunder via godt indhold. På den måde kan du skabe øget trafik til dit website samt og styrke dit brands troværdighed. Det sikrer du blandt andet gennem sociale medier, men også ved at have høje placeringer i søgemaskinerne -  eksempelvis Google - på de søgeord, der er relevante for din virksomhed.       

Det kan imidlertid være kompliceret at udvælge det gode indhold, der matcher netop din målgruppes ønsker og behov. For at få succes med content marketing er det derfor vigtigt, at du kender best practice inden for content marketing, og at du har kendskab til, hvordan man planlægger og organiserer produktionen af indhold.

På dette kursus i content marketing lærer du, hvorfor godt indhold er så essentielt et element i et godt marketing-mix. Du lærer også, hvordan du udvælger værdifuldt indhold - og ikke mindst hvordan du producerer det selv.

Book plads på kurset

5 ting, du får med hjem fra kurset i content marketing

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i content marketing

Masser af materiale at tage med hjem - herunder best practice-guidelines til tekstforfatning

Dagens slides - derudover referencer og links til relevante arbejdsværktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete udfordringer med content Mmarketing - både med medkursister og underviserne

Dataudtræk fra Excel, der beskriver dine egne og konkurrenternes topindhold målt på delinger og links

Derfor bør du lære content marketing

Konventionel markedsføring kan miste effekt, i takt med at den digitale forbruger bruger mere tid på sociale medier og søgemaskiner. Dermed bliver udarbejdelse af indhold, der kan deles på sociale medier eller skabe synlighed i søgemaskinerne, vigtigere i fremtidens marketing.

Det er centralt at kunne lave godt indhold, da både konkurrencen og mængden af indhold stiger. For at få succes med content marketing er det derfor vigtigt, at det indhold, du og din virksomhed producerer, er af høj kvalitet.

Derudover er det svært at måle effekten af content marketing, idet udgivelse af værdiskabende indhold ikke kan måles direkte på bundlinjen, men snarere kommer til udtryk i forskellige afledte effekter som salg og trafik.  Derfor skal du som marketeer vide, hvordan content marketing driver andre kanaler, og så skal du kunne opsætte mål, der gør det muligt for dig at rapportere værdien af dit indhold til vigtige interessenter.

 

Det kan du efter kurset i content marketing

Efter kurset vil du vide, hvorfor og hvordan content marketing kan skabe signifikante resultater for din forretning. Du bliver også i stand til at vurdere, hvilket indhold du bør udvikle med afsæt i data. Det gælder eksempelvis spørgsmålet om, hvad din målgruppe søger efter, og hvad de deler online. 

Du får en masse inspiration og materiale om content marketing med dig hjem. Vores kursus giver dig adgang til best practice-guidelines om copywriting samt referencer og links til content af høj kvalitet.

Efter kurset har du fået gennemgået en række modeller og værktøjer, der alle giver et solidt indblik i strategi, analyse, planlægning og eksekvering. Sidst, men ikke mindst har du fået indsigt nok, til at du selv kan skabe idéer til content, der kan berige din markedsføring og potentielt kan pynte på din bundlinje.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren Content Marketing specialist og har mere end 100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex Kierrumgaard materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Nikolaj Mogensen

Nikolaj Mogensen har over 8 års erfaring med SEO og har undervist på kurser i SEO og digital markedsføring i mere end 4 år. Nikolaj har afholdt adskillige foredrag på Digital Markedsføring i Holstebro, SMX i London og München samt SEOday i Kolding og Digital Campus.

Mød kursusunderviseren

Christopher Hofman Laursen

Christopher har arbejdet med content marketing i over 10 år, både på internationalt niveau og som konsulent i mere end 4 år. Christopher har dermed masser af erfaring, cases og viden at bygge på. Samtidig formidler Christopher materialet på en forståelig og inspirerende måde.

Program for kurset i content marketing

08:30 Intro

Introduktion til dagen, programmet samt deltagere og undervisere.

09:00 Introduktion til content marketing

Du introduceres til content marketings grundlæggende principper.  

Vi undersøger, hvad godt indhold egentlig er, og hvordan vi får det placeret på nettet.

09:30 Værdien af godt indhold

Du lærer, hvorfor content marketing kan give så stor værdi for din marketing.

Vi ser på, hvordan indhold understøtter din overordnede marketingstrategi.

10:00 Hvad søger din målgruppe efter?

Metoder til at finde søgeord, dit website bør rangere på.

Værktøjer til at finde data som eksempelvis volume, konkurrence og placeringer på søgeord.

11:00 Typer af content marketing, og hvad der virker

Vi ser på nogle content marketing-eksempler, der virker. Dette gælder på tværs af de digitale discipliner – det kan altså være SEO, SoMe, CRM og branding

12:00 Frokost

12:45 Udarbejdelse af en content marketing-kampagne

Vi gennemgår processen fra idé til intern afstemning, planlægning og eksekvering!

 

15:00 Sådan måler du dine resultater 

Lær, hvordan du kan måle effekten af din indholdsproduktion via Google Analytics, Ahrefs og andre værktøjer

16:10 Tak for i dag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Vil du have et skræddersyet kursus?

Så kontakt vores projektkoordinator Kristine Sandahl. Vi kommer gerne ud og afholder et personligt kursus for dig og din virksomhed.

Vores undervisere er blandt de dygtigste specialister og konsulenter i branchen, så du er sikret et højt fagligt niveau. På vores kurser tager vi udgangspunkt i cases, metoder og værktøjer, som vi selv bruger i vores arbejde til at skabe resultater. 

Det siger vores deltagere om kurset

Marc Belardo, Head of PPC, Lokalebasen.dk 

 Kristine Thisgaard Tjæreborg, Hideaways.dk

Jeg hedder Kristine Thisgaard Tjæreborg og arbejder for Hideaways, hvor jeg sidder i markedsføringsafdelingen. Her arbejder jeg især med vores sociale medier og online markedsføring. Jeg deltog i et super spændende en-dagskursus i content marketing, hvorfra jeg gik hjem med en masse brugbar viden.

Til vores fordel var der et par sygemeldinger, så vi endte med kun at være 3 deltagere. Dette var med til at gøre kurset meget intensivt og relevant, da der var tid til at gå i dybden med hver enkel virksomhed. Vi lærte en masse om, hvordan man bruger content marketing i forskellige faser af kundens købsrejse, samt hvordan man laver godt indhold. Et af de helt store plusser ved dette kursus, var at jeg kom hjem med nogle konkrete ideer og planer, som kunne deles med resten af teamet, og som vi stort set kunne begynde at arbejde ud fra med det samme.

Detaljer

Dato:
24. august
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

7 Pladser tilbage Content Marketing kursus 24/08/2017