Kursus i Konverteringsoptimering - udnyt dit websites potentiale | Quisma

Kurser og events


Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events
og morgenseminarer
om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

På alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Kursuspakke i digital marketing 

Deltag på et komplet kursusforløb med 6 kurser og 6 workshops i digital marketing

Læs mere og tilmeld Kursuspakken

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i CRO – Udnyt dit websites potentiale

18. september / 8:30 - 16:10

3.450,00DKK

Book plads på kurset

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Kursus i konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering – ofte forkortet CRO - har til formål at øge performance på dit website ved at skabe optimale brugeroplevelser. CRO handler derfor om at udnytte trafikken på dit website, så dine marketing kroner ikke går til spilde. Dette CRO-kursus er relevant for dig, da det overordnet er nemmere at øge din omsætning ved at øge din konverteringsrate end ved at øge trafikken.

✔ Du lærer at optimere dit website inden for kerneområderne: SEO, teknik, virkemidler og kommunikation

✔ Du bliver introduceret til relevante værktøjer såsom hotjar, Optimizely og VWO

✔ Du lærer, hvad der motiverer din målgruppe, samt hvordan dit webste kan skabe den bedste brugeroplevelse

✔ Du får undervisning af nogle af de dygtigste eksperter i branchen

4 ting, du får med hjem fra CRO-kurset

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i CRO

Masser af materiale med hjem om CRO samt best practice-guidelines

Slides fra dagen samt referencer og links til CRO-værktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete CRO-udfordringer, både med medkursister og undervisere. Du kan med fordel sende os materiale på forhånd

Derfor bør du som marketeer lære CRO

Konverteringsoptimering kan have stor betydning for din virksomheds performance og er en uundværlig disciplin at mestre, når du arbejder med digital marketing. Konverteringsoptimering kan give dig optimalt afkast på dine investeringskroner i digital marketing og kan skabe grobunden for gladere og mere loyale kunder.

Du arbejder måske allerede på højtryk på at sende trafik ind på dit website igennem forskellige annonceringskanaler samt SEO. Trafik er selvfølgelig en stor del af at skabe konverteringer, men i sidste ende vil det altid være mere værdifuldt at arbejde på at optimere konverteringsraten fremfor at skabe trafik. Det er således essentielt at have styr på, hvordan du engagerer besøgende på dit website, skaber konverteringer og øger dit salg.

For at øge konverteringsraten på dit website handler det om at skabe en sund og datadrevet proces og hele tiden analysere, evaluerere og teste din struktur på websitet. Dette kursus vil ruste dig til lave effektive analyser og implementere relevante tiltag.

 

Sådan kan du praktisere CRO efter kurset

På kurset i konverteringsoptimering får du en solid indføring og kompentent undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister. Vi formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde, så du hænger ved hele vejen.

Efter kurset har du den grundlæggende viden, der går forud for vigtige markedsførings-beslutninger i CRO-regi. Det får du blandt andet, når vi gennemgår de fire kerneområder af Konverteringsoptimering

Du vil konkret have lært, hvordan du arbejder med de forskellige kernediscipliner inden for konverteringsoptimering - SEO, teknik, kommunikation og virkemidler. Hertil får du indblik i konkrete værktøjer, som eksempelvis kan lave heatmaps på dit website, A/B splitteste forskellige elementer og bygge strukturerede wireframes.

Du får en masse inspiration og materiale om CRO med hjem - herunder links til værktøjer, best practice-guidelines til SEO-tekstforfatning og videre læsestof. Sidst, men ikke mindst, får du mulighed for at spare med specialisterne omkring dine egne landingssider.

Mød kursusunderviseren

Nicolai Høg

Nicolai er Head of CRO & Web Analytics hos Quisma, og sidder til daglig og rådgiver om CRO, optimerer, tester og lægger strategier for vores kunder og deres websites.

Mød kursusunderviseren

Anders Belling

Anders er retoriker og Senior Copywriter i Quisma, hvor han rådgiver vores kunder til at forbedre deres online synlighed, skabe klar kommunikation og bedre brugeroplevelser. Her arbejder han ud fra en brugerorienteret og analytisk tilgang.

Programmet for CRO-kurset

8:30 Intro 

Introduktion til dagens program, undervisere og kursister

09:00 Introduktion til CRO

Hvorfor arbejder vi med landingssider?

09:30 Typer af landingssider og formål

Vi taler om typer af landingssider, click-through, lead-generering, brugerrejser og KPI'er

10:00 Opbyg din landingsside

Vi gennemgår typiske fejl på landingssider

Hvad er best practice inden for CRO?

11.00 Opbyg en tydelig stryktur på dit website

Byg wirerframes, prioriter indhold og få styr på mobilioptimering

12:00 Frokostpause

12:45 Hvad udgør den perfekte landingsside?

Et optimalt sammenspil mellem UX, CRO og SEO skaber den bedste landingsside

Giv dine besøgende den bedste brugeroplevelse med UX

Udvælg og anvend de optimale virkemidler (tekst, USP'er, Call-to-action, billeder, value proposition m.m.)

 

14:00 Skab det bedste indhold

Derfor er SEO vigtigt

Hvad er godt indhold

Udarbejdelsen af indhold samt A/B splittest

15:00 Kontinuerlig optimering

Forstå brugerens adfærd, motivation og barrierer ved dybdegående analyser

Læg en bærende strategi, der involverer hypotesegenerering og prioritering

Optimér dit website baseret på analyser, tests og evalueringer

15:45 Gode værktøjer 

Lær værdien og udnyttelsen af CRO

Forstå forskellige CRO-værktøjer

16:10 Tak for idag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så skynd dig at reservere en plads i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Har du et unikt behov? Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
18. september
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3.450,00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

Unlimited ledige CRO kursus 18/93.450,00 DKK
[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Image_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="EDD_Product_Details_Widget"][/siteorigin_widget]

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Konverteringsoptimering – ofte forkortet CRO - har til formål at øge performance på dit website ved at skabe optimale brugeroplevelser. CRO handler derfor om at udnytte trafikken på dit website, så dine marketing kroner ikke går til spilde. Dette CRO-kursus er relevant for dig, da det overordnet er nemmere at øge din omsætning ved at øge din konverteringsrate end ved at øge trafikken.

✔ Du lærer at optimere dit website inden for kerneområderne: SEO, teknik, virkemidler og kommunikation

✔ Du bliver introduceret til relevante værktøjer såsom hotjar, Optimizely og VWO

✔ Du lærer, hvad der motiverer din målgruppe, samt hvordan dit webste kan skabe den bedste brugeroplevelse

✔ Du får undervisning af nogle af de dygtigste eksperter i branchen

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]

Derfor bør du som marketeer lære CRO

Konverteringsoptimering kan have stor betydning for din virksomheds performance og er en uundværlig disciplin at mestre, når du arbejder med digital marketing. Konverteringsoptimering kan give dig optimalt afkast på dine investeringskroner i digital marketing og kan skabe grobunden for gladere og mere loyale kunder.

Du arbejder måske allerede på højtryk på at sende trafik ind på dit website igennem forskellige annonceringskanaler samt SEO. Trafik er selvfølgelig en stor del af at skabe konverteringer, men i sidste ende vil det altid være mere værdifuldt at arbejde på at optimere konverteringsraten fremfor at skabe trafik. Det er således essentielt at have styr på, hvordan du engagerer besøgende på dit website, skaber konverteringer og øger dit salg.

For at øge konverteringsraten på dit website handler det om at skabe en sund og datadrevet proces og hele tiden analysere, evaluerere og teste din struktur på websitet. Dette kursus vil ruste dig til lave effektive analyser og implementere relevante tiltag.

 

Sådan kan du praktisere CRO efter kurset

På kurset i konverteringsoptimering får du en solid indføring og kompentent undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister. Vi formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde, så du hænger ved hele vejen.

Efter kurset har du den grundlæggende viden, der går forud for vigtige markedsførings-beslutninger i CRO-regi. Det får du blandt andet, når vi gennemgår de fire kerneområder af Konverteringsoptimering

Du vil konkret have lært, hvordan du arbejder med de forskellige kernediscipliner inden for konverteringsoptimering - SEO, teknik, kommunikation og virkemidler. Hertil får du indblik i konkrete værktøjer, som eksempelvis kan lave heatmaps på dit website, A/B splitteste forskellige elementer og bygge strukturerede wireframes.

Du får en masse inspiration og materiale om CRO med hjem - herunder links til værktøjer, best practice-guidelines til SEO-tekstforfatning og videre læsestof. Sidst, men ikke mindst, får du mulighed for at spare med specialisterne omkring dine egne landingssider.

Mød kursusunderviseren

Nicolai Høg

Nicolai er Head of CRO & Web Analytics hos Quisma, og sidder til daglig og rådgiver om CRO, optimerer, tester og lægger strategier for vores kunder og deres websites.

Mød kursusunderviseren

Anders Belling

Anders er retoriker og Senior Copywriter i Quisma, hvor han rådgiver vores kunder til at forbedre deres online synlighed, skabe klar kommunikation og bedre brugeroplevelser. Her arbejder han ud fra en brugerorienteret og analytisk tilgang.

[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

8:30 Intro 

Introduktion til dagens program, undervisere og kursister

09:00 Introduktion til CRO

Hvorfor arbejder vi med landingssider?

09:30 Typer af landingssider og formål

Vi taler om typer af landingssider, click-through, lead-generering, brugerrejser og KPI'er

10:00 Opbyg din landingsside

Vi gennemgår typiske fejl på landingssider

Hvad er best practice inden for CRO?

11.00 Opbyg en tydelig stryktur på dit website

Byg wirerframes, prioriter indhold og få styr på mobilioptimering

12:00 Frokostpause

12:45 Hvad udgør den perfekte landingsside?

Et optimalt sammenspil mellem UX, CRO og SEO skaber den bedste landingsside

Giv dine besøgende den bedste brugeroplevelse med UX

Udvælg og anvend de optimale virkemidler (tekst, USP'er, Call-to-action, billeder, value proposition m.m.)

 

14:00 Skab det bedste indhold

Derfor er SEO vigtigt

Hvad er godt indhold

Udarbejdelsen af indhold samt A/B splittest

15:00 Kontinuerlig optimering

Forstå brugerens adfærd, motivation og barrierer ved dybdegående analyser

Læg en bærende strategi, der involverer hypotesegenerering og prioritering

Optimér dit website baseret på analyser, tests og evalueringer

15:45 Gode værktøjer 

Lær værdien og udnyttelsen af CRO

Forstå forskellige CRO-værktøjer

16:10 Tak for idag

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så skynd dig at reservere en plads i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="EDD_Product_Details_Widget"][/siteorigin_widget]

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Har du et unikt behov? Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Button_Widget"][/siteorigin_widget]

Udfyld venligst alle krævede felter