Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Digital Copywriting

22. juni / 9:00 - 17:00

3450.00DKK

Begivenhed Navigation

Tekstforfatning til nettet kursus

Kursus i Digital Copywriting

God tekstforfatning er grundstenen for værdifulde brugeroplevelser på dit website, så de besøgende vender tilbage igen og igen. Samtidigt har gode tekster en positiv effekt på din rangering i Google, hvor du både kan opnå højere konverteringsrate og høste trafik fra potentielle kunder.

Tekster til digitalt brug skal dog tilpasses et onlineformat, som både matcher brugernes og søgemaskinernes, f.eks. Google, logikker og præferencer. For at lykkes med dette skal du bl.a. kende den digitale forbrugers læsemønster- samt måden, hvorpå søgemaskinerne crawler og tillægger tekster værdi.

På dette kursus lærer du at skrive værdifuldt content tilpasset Internettets form. Vi fokuserer både på content der rammer og fastholder den digitale forbruger- samt Googles belønningssystem, der leverer gode placeringer og organisk trafik.

Book plads på kurset

5 ting du får med hjem fra kurset om Digital Copywriting

En lærerig og spændende dag med masser af eksempler og modeller

Faglig sparring med undervisere og medkursister, hvor du kan vende dine egne konkrete problemstillinger

Vores best practice SEO Copywriting guidelines

Dagens præsentation, materiale med links og henvisninger til artikler, litteratur og værktøjer

Dataoverblik over dit website og indhold, så du ved, hvilke sider der skal optimeres

Derfor skal du som tekstforfatter lære Digital Copywriting

Når en potentiel kunde besøger dit website, navigerer vedkommende ikke lineært på siden. Det samme gælder teksten, som oftest ikke læses fra ende til anden. Den digitale forbruger skimter teksten og søger præcist det indhold, som har relevans i den givne situation. Den fulde tekst læses kun, hvis informationsbehovet er meget centralt. For at levere gode brugeroplevelser, skal du således sikre, at det er nemt at skimte teksten på dit website.

Du kan hæve konverteringsraten markant, hvis dine tekster er velskrevet, overbevisende og brugervenlige. Hvis de er snørklede og svære at forstå, opgiver læseren lynhurtigt og klikker væk. Gode og letforståelige tekster tilknyttet dine produktersider, kan også være nødvendigt i en købsbeslutning, hvorfor dette også bør overvejes.

Søgemaskiners algoritmer - især Googles algoritme - bygger i høj grad på at kunne crawle og indeksere tekst. Det er stadig svært for søgemaskiner at forstå billeder, og umuligt at forstå video. Derfor er tekstens kvalitet væsentlig, så søgemaskinerne kan forstå, hvad websitet præcist handler om.

Brugernes adfærd på sitet har også indflydelse på dine rangering i søgemaskinen. Hvis flere klikker på dit resultat frem for konkurrenternes, vil Google give dit website en højere placering. Ved at optimere dine titler og metabeskrivelser kan du således få bedre placeringer. Google belønner dig endvidere, hvis de besøgende bruger mere tid på dit website end på konkurrenternes. Denne data anses som et kvalitetsstempel, hvor både indhold og brugeroplevelsen tages i betragtning.   

Det kan du som tekstforfatter tage med dig fra kurset

På kurset lærer du, hvorfor den rette tekst er essentiel på dit website. Det handler om at drive trafik fra både Google, sociale medier og nyhedsbreve, at fastholde de besøgende samt at hæve konverteringsraten.

Du lærer også, hvordan du skriver skarpe onlinetekster, så du tydeligt kommunikerer til den købsrejse, din kunde befinder sig i. Samtidigt lærer du, hvordan Google og andre algoritmer bør tænkes ind i dine tekster.

Du får best practice SEO guidelines med hjem, så du kan tiltrække øget organisk trafik fra Google. Der er klare retningslinjer for, hvordan du skal optimere dine tekster og billeder samt at opbygge titler og metabeskrivelser.

Derudover får du dagens præsentation, værktøjer med links og henvisninger samt inspirerende cases med hjem.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren Content Marketing specialist og har +100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Christopher Hofman Laursen

Christopher har arbejdet med Content Marketing i +10 år på internationalt niveau - og som konsulent i +4 år. Han har dermed masser af erfaring, cases og viden at bygge på. Samtidigt formidler Christopher materialet på en forståelig og inspirerende måde.

Programmet for Digital Copywriting

08:30 Intro

Vi tager en introduktion til dagen, til underviserne, programmet og til deltagerne

09:00 Introduktion til Copywriting

Du finder grundlæggende ud af hvad content står for og hvad marketing står for

Vi undersøger hvad godt indhold egentlig er

09:30 Værdien af godt indhold

Du lærer hvorfor Content Marketing kan give så stor værdi for din markedsføring

Vi ser på, hvordan indhold understøtter din overordnede marketing strategi

10:00 Hvad søger din målgruppe efter

Metoder til at finde søgeord som dit website bør rangere på

Værktøjer til at finde data som volumen, konkurrence, placeringer mm. på søgeord

 

11:00 Typer af Indhold og deres anatomi

Lær hvilke forskellige typer af indhold du skal kunne skrive samt hvordan gode tekster opbygges

12:00 Frokost pause

12:45 Udarbejdelse af indhold

Lær hvordan du udarbejder og optimerer indhold så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practise SEO guidelines

15:00 

Lær hvordan du kan måle effekten af din indholdsproduktion igennem Google Analytics, Ahrefs og andre værktøjer

Opsætning af mål for din Content Marketing indsats.

16:10 Tak for idag

Book din plads idag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så derfor bør du allerede reservere din plads idag. Hvis du ønsker undervisning og kursus for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale omkring dette. Her kan du også stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl omkring om kurset.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
22. juni
Tidspunkt:
9:00 - 17:00
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage Copywriting til nettet 22/06/2017