Kurser og events

Hos Quisma afholder vi hver måned flere begivenheder og events om digital marketing. På denne side finder du vores kalender for alle kurser, events og morgenseminarer.

    Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

    Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

    Til alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Hos Quisma har du også mulighed for at få et skræddersyet kursus. Sammen laver vi et kursusforløb, der er tilpasset jeres behov og viden.


Få et skræddersyet kursus her

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i digital copywriting – bliv en ørn til ord på internettet

25. januar 2018 / 9:00 - 16:10

3450.00DKK
Tekstforfatning til nettet kursus

Kursus i digital copywriting

God tekstforfatning er grundstenen for værdifulde brugeroplevelser på dit website, fordi det har indflydelse på, om dine besøgende vender tilbage. Samtidig har gode tekster en positiv effekt på din rangering i Google, hvor du både kan opnå højere konverteringsrate og høste trafik fra potentielle kunder.

Tekster til digitalt brug skal dog tilpasses et onlineformat, som både matcher brugernes og søgemaskinernes behov. Her er især Googles logikker og præferencer for måden, du skriver en tekst på, vigtige for, om du i sidste ende også får besøgende på dit site. For at lykkes med dette skal du blandt andet kende til den digitale forbrugers læsemønster og vide, hvordan søgemaskinerne crawler og tillægger tekster på internettet værdi.

På dette kursus i digital copywriting lærer du at skrive værdifuldt content tilpasset internettets form. Vi fokuserer både på content, der rammer og fastholder den digitale forbruger og på Googles belønningssystem for tekst. Sidstnævnte har nemlig stor indflydelse på, om dit website får en god placering på de søgeord, der er vigtige for din virksomhed.

Book plads på kurset

5 ting, du får med hjem fra kurset i digital copywriting

En lærerig og spændende dag med masser af eksempler og modeller

Faglig sparring med undervisere og medkursister. Her kan du vende dine egne konkrete problemstillinger i plenum

Vores best practice-guidelines for SEO-copywriting

Dagens præsentation, materiale med links og henvisninger til artikler, litteratur og værktøjer

Dataoverblik over dit website og indhold, så du ved, hvilke sider der skal optimeres

Derfor skal du som tekstforfatter lære digital copywriting

Har du læst al informationen på denne begivenhed fra ende til anden? Hvis ikke du har, gør du det samme som de fleste andre internetbrugere. For når en potentiel kunde besøger dit website, navigerer vedkommende heller ikke lineært på siden fra A til Å.

Det samme gælder den tekst, du har på din hjemmeside: Det er sjældent, at en bruger vil læse alle ordene fra ende til anden. Den digitale forbruger skimter nærmere teksten i jagten på præcis det indhold, der har relevans i den givne situation. Den fulde tekst bliver kun læst i de tilfælde, hvor informationsbehovet er meget centralt. For at levere gode brugeroplevelser for dine potentielle kunder er det vigtigt, du sikrer, at det er nemt at skimte teksten på dit website.

Du kan hæve konverteringsraten markant, hvis dine tekster er velskrevne, overbevisende og brugervenlige. Hvis de er snørklede og svære at forstå, opgiver læseren lynhurtigt og klikker væk. Gode og letforståelige tekster tilknyttet dine produktsider kan også være helt essentielle for en kundes købsbeslutning. Derfor skal teksten følge formålet, uanset hvor på sitet din potentielle bevæger sig.

Søgemaskiners algoritmer - især Googles algoritme - bygger i høj grad på at kunne crawle og indeksere tekst. Det er stadig svært for søgemaskiner at forstå billeder og umuligt at forstå video. Derfor er tekstens kvalitet stadig en helt væsentlig del af, hvordan Google forstår indholdet på din side og dermed også hvor dine produkter skal placeres i søgeresultaterne.

Brugernes adfærd på sitet har også indflydelse på dine rangeringer i søgemaskinerne. Hvis flere klikker på dit resultat frem for konkurrenternes vil Google give dit website en højere placering. Ved at optimere de såkaldte titler og metabeskrivelser kan du også få bedre placeringer. Google belønner dig endvidere, hvis de besøgende på din hjemmeside bruger mere tid på dit website end på konkurrenternes. Denne data anses som et kvalitetsstempel, hvor både indhold og brugeroplevelsen tages i betragtning.

På dette kursus i digital copywriting lærer du om alle disse parametre og forstår dermed, hvordan du kan bruge dem fremadrettet i din egne digitale markedsføring.

Det kan du som tekstforfatter tage med dig fra kurset

På kurset lærer du, hvorfor den rette tekst er essentiel på dit website. Det handler om at drive trafik fra både Google, sociale medier og nyhedsbreve og om at fastholde de besøgende. Og så handler det ikke mindst om at hæve konverteringsraten for dit website.

På kurset lærer du også, hvordan du skriver skarpe onlinetekster, så du tydeligt kommunikerer til den købsrejse, din kunde befinder sig i. Samtidig lærer du, hvordan Google og andre algoritmer bør tænkes ind i dine tekster.

Du får best practice-guidelines inden for SEO-tekstforfatning med dig hjem, så du kan tiltrække øget organisk trafik fra Google. Der er klare retningslinjer for, hvordan du skal optimere dine tekster og billeder samt at opbygge titler og metabeskrivelser, og alle disse regler får du under huden på dette kursus.

Derudover får du dagens præsentation, værktøjer med links og henvisninger samt inspirerende cases med dig hjem.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren Content Marketing-specialist og har mere end 100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Christopher Hofman Laursen

Christopher har arbejdet med Content Marketing i mere end 10 år på internationalt niveau og som konsulent i over 4 år. Han har dermed masser af erfaring, cases og viden at bygge på og lære fra sig af. Samtidig formidler Christopher materialet på en forståelig og inspirerende måde.

Program for kurset i digital copywriting

08:30 Intro

Vi tager en introduktion til dagen, til underviserne, programmet og til deltagerne

09:00 Introduktion til copywriting

Du finder grundlæggende ud af, hvad content står for, og hvad marketing står for

Vi undersøger, hvad godt indhold egentlig er

09:30 Værdien af godt indhold

Du lærer, hvorfor content marketing kan give så stor værdi for din markedsføring

Vi ser på, hvordan indhold understøtter din overordnede marketing-strategi

10:00 Hvad søger din målgruppe efter?

Vi gennemgår metoder til at finde søgeord, som dit specifikke website bør rangere på

Desuden gennemgår vi værktøjer, du kan bruge til blandt andet at finde data om volumen, konkurrence og placeringer på søgeord

 

11:00 Typer af indhold og deres anatomi

Lær, hvilke forskellige typer af indhold du skal kunne skrive, samt hvordan gode tekster opbygges

12:00 Frokostpause

12:45 Udarbejdelse af indhold

Lær, hvordan du udarbejder og optimerer indhold, så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practice-guidelines for SEO

15:00 

Lær, hvordan du kan måle effekten af din indholdsproduktion gennem Google Analytics, Ahrefs og andre værktøjer

Opsætning af mål for din content marketing-indsats.

16:10 Tak for i dag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
25. januar 2018
Tidspunkt:
9:00 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage Kursus i Digital Copywriting 25/1-2018