Kurser og events


Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events
og morgenseminarer
om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

På alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Kursuspakke i digital marketing 

Deltag på et komplet kursusforløb med 6 kurser og 6 workshops i digital marketing

Læs mere og tilmeld Kursuspakken

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i digital copywriting – bliv en ørn til ord på internettet

19. december / 8:30 - 16:10

3.450,00DKK
Tekstforfatning til nettet kursus
taster og titel: Digital copywriting kursus

Book plads på kurset

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Kursus i digital copywriting

God tekstforfatning er grundstenen for værdifulde brugeroplevelser på dit website. Ord har indflydelse på, om dine besøgende vender tilbage. Samtidig har gode tekster en positiv effekt på din rangering i Google, hvor du både kan opnå højere konverteringsrate og høste trafik fra potentielle kunder.

Tekster til digitalt brug skal dog tilpasses et onlineformat, som både matcher brugernes og søgemaskinernes behov. Her er især Googles logikker og præferencer for måden, du skriver en tekst på, vigtige for, om du i sidste ende også får besøgende på dit site. For at lykkes med dette skal du blandt andet kende til den digitale forbrugers læsemønster og vide, hvordan søgemaskinerne crawler og tillægger tekster på internettet værdi.

På dette kursus i digital copywriting lærer du at skrive værdifuldt content tilpasset internettets form. Vi fokuserer både på content, der rammer og fastholder den digitale forbruger, og på Googles belønningssystem for tekst. Sidstnævnte har nemlig stor indflydelse på, om dit website får en god placering på de søgeord, der er vigtige for din virksomhed.

5 ting, du får med hjem fra kurset i digital copywriting

En lærerig og spændende dag med masser af eksempler og modeller

Faglig sparring med undervisere og medkursister. Her kan du vende dine egne konkrete problemstillinger i plenum

Vores best practice-guidelines for SEO-copywriting

Dagens præsentation, materiale med links og henvisninger til artikler, litteratur og værktøjer

Dataoverblik over dit website og indhold, så du ved, hvilke sider der skal optimeres

Derfor skal du som tekstforfatter lære digital copywriting

Har du læst hele teksten her på siden fra ende til anden?

Det tror vi ikke, at du har.

Du gør nok det samme som de fleste andre internetbrugere. Når en potentiel kunde besøger dit website, navigerer de ikke lineært på siden fra A til Å.

Det samme gælder for den tekst, du har på din hjemmeside.

Den digitale forbruger skimter nærmere teksten i jagten på præcis det indhold, der er relevant for dem. Den fulde tekst bliver kun læst i de tilfælde, hvor informationsbehovet er meget centralt. For at levere gode brugeroplevelser for dine potentielle kunder er det vigtigt, du sikrer, at det er nemt at skimte teksten på dit website.

Du lærer også om SEO Copywriting

Søgemaskiners algoritmer - især Googles algoritme - bygger i høj grad på at kunne crawle og indeksere tekst. Det er stadig svært for søgemaskiner at forstå billeder og umuligt at forstå video. Derfor er tekstens kvalitet stadig en helt væsentlig del af, hvordan Google forstår indholdet på din side og dermed også hvor dine produkter skal placeres i søgeresultaterne.

Brugernes adfærd på sitet har også indflydelse på dine rangeringer i søgemaskinerne. Hvis flere klikker på dit resultat frem for konkurrenternes vil Google give dit website en højere placering. Ved at optimere de såkaldte titler og metabeskrivelser kan du også få bedre placeringer. Google belønner dig endvidere, hvis de besøgende på din hjemmeside bruger mere tid på dit website end på konkurrenternes. Denne data anses som et kvalitetsstempel, hvor både indhold og brugeroplevelsen tages i betragtning.

God copywriting gør meget

Du kan hæve konverteringsraten markant, hvis dine tekster er velskrevne, overbevisende og brugervenlige.

Hvis de er snørklede og svære at forstå, opgiver læseren lynhurtigt og klikker væk.

Gode og letforståelige tekster tilknyttet dine produktsider kan også være helt essentielle for en kundes købsbeslutning. Derfor skal teksten følge formålet, uanset hvor på sitet din potentielle bevæger sig.

Det kan du som tekstforfatter tage med dig fra kurset

På kurset lærer du, hvorfor den rette tekst er essentiel på dit website.

Det handler om at drive trafik fra både Google, sociale medier og nyhedsbreve og om at fastholde de besøgende. Og så handler det ikke mindst om at hæve konverteringsraten for dit website.

På kurset lærer du også, hvordan du skriver skarpe onlinetekster, så du tydeligt kommunikerer til den købsrejse, din kunde befinder sig i. Samtidig lærer du, hvordan Google og andre algoritmer bør tænkes ind i dine tekster.

Du får best practice-guidelines inden for SEO-tekstforfatning med dig hjem, så du kan tiltrække øget organisk trafik fra Google. Her er der klare retningslinjer for, hvordan du skal optimere dine tekster og billeder samt at opbygge titler og metabeskrivelser, og alle disse regler får du under huden på dette kursus.

Derudover får du dagens præsentation, værktøjer med links og henvisninger samt inspirerende cases med dig hjem.

Mød kursusunderviseren

Anders Nikolai Belling

Anders Belling er en erfaren Senior Copywriter og Content-specialist.
Han har utallige landingssider, søgeordsanalyser, pressemeddelelser og en cand.mag. i Retorik bag sig.

Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Anders
materialet på en lærerig og let forståelig måde.

Program for kurset i digital copywriting

08:30 Intro

Vi tager en introduktion til dagen, til underviserne, programmet og til deltagerne

09:00 Introduktion til copywriting og SEO copywriting

Vi gennemgår, hvordan dit websites indhold spiller ind i din marketing.

Vi gennemgår metoder til at finde søgeord, som dit specifikke website bør rangere på

Desuden gennemgår vi værktøjer, du kan bruge til blandt andet at finde data om volumen, konkurrence og placeringer på søgeord

10:00 Teksten på en hjemmeside

Lær, hvilke forskellige typer af indhold du skal kunne skrive, samt hvordan gode tekster opbygges med udgangspunkt i en moderne fortolkning af klassisk teori.

Det inkluderer eksempler på, hvordan du kan arbejde godt med dit indhold.

11:00 Vi gennemgår de medbragte cases

I har hver især medbragt en side, som I gerne vil arbejde med.

Dem begynder vi nu at gennemgå sammen.

12:00 Frokostpause

12:45 Udarbejdelse af indhold – vi arbejder videre

Vi tager nu udgangspunkt i jeres cases, og hvad vi har gennemgået indtil videre.

Vi starter med at kortlægge, hvad I skal gøre hver især. Derfra går vi videre til at arbejde med jeres tekster.

15:00 Opsamling

Vi gennemgår dagens arbejde sammen og sætter sammen mål for det fremtidige arbejde.

15-30-16.00: Tak for i dag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
19. december
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3.450,00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk