Kurser og events

Hos Quisma afholder vi hver måned flere begivenheder og events om digital marketing. På denne side finder du vores kalender for alle kurser, events og morgenseminarer.

    Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

    Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

    Til alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Hos Quisma har du også mulighed for at få et skræddersyet kursus. Sammen laver vi et kursusforløb, der er tilpasset jeres behov og viden.


Få et skræddersyet kursus her

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Google Adwords – giv det bedste bud hver gang

29. november / 8:30 - 16:10

3450.00DKK

Google Adwords-kursus

Betalt Search er en af de mest effektive digitale kanaler til at skabe besøgende, leads og onlinesalg med en positiv ROI. Kernen i Paid Search er at byde på de rette søgeord med de rette budskaber - og til den rigtige pris. Tænker du strategisk og fornuftigt i denne proces, kan du sikre et stort afkast af din marketinginvestering. 

Selvom det er hurtigt at sætte en Google AdWords-konto op, kan det efterfølgende arbejde og selve optimeringen være en svær og kompliceret affære. Derfor lærer du på dette kursus, hvordan du med forskellige principper får mere ud af din strategi.

 

På dette kursus lærer du: 

✔ Hvordan algoritmerne bag Google AdWords fungere, så du kan optimere dine bud, annoncer og søgeord - alt sammen med en forøget ROI som resultat 

✔ Hvordan du opbygger den rette kontostruktur og skriver gode annoncer

✔ Hvordan du rapporterer, tester og optimerer dine annoncer 

✔ Hvordan din konto bliver - og forbliver - en rentabel forretning 

 

 

Book plads på kurset


5 ting, du får med hjem fra kurset i Google Adwords

Du får en dag med undervisning af erfarne AdWords-specialister, der har optimeret utallige konti

Du får masser af relevant materiale at tage med hjem, herunder vores Best Practice-guidelines

Du får AdWords-slides fra hele dagen med hjem. Her finder du også referencer og henvisninger til de værktøjer og det materiale, vi bruger på AdWords-kurset

Du får gode muligheder for at diskutere konkrete AdWords-udfordringer med vores specialister og de andre kursister.

Du får en data-template med hjem. Her kan du indsætte dine data og lave udregninger på din kontos performance


Derfor skal du som marketeer lære Google AdWords

Styrken ved Google AdWords er, at du kan måle dine resultater indgående og præcist. Du kan bl.a. få nøjagtige tal på din ROI, hvis købsrejsen er kort, hvilket ofte er tilfældet i webshops. Er købsrejsen længere, kan du få performance-tal på blødere KPI’er. På den måde kan du bruge Google AdWords til at skabe synlighed via hele købsrejsen.

Det er væsentligt at kende algoritmen bag betalt search - herunder hvordan Quality Score og AdRank udregnes, hvis din indsats på Google AdWords skal prioriteres korrekt. En tommelfingerregel er eksempelvis, at man kan skrue op for sit AdWords-budget, så længe afkastet er positivt, idet man tjener mere på enhver investeret krone.

Som marketeer bør du derfor kende Google AdWords’ mange funktionaliteter og muligheder. Du skal bl.a. kende teknologien bag re-marketing og audiences. Derudover er kendskab til opbygningen også nødvendigt for at forstå, hvordan algoritmen fungerer. Jo bedre du kender Google AdWords, jo bedre vil du også kunne optimere dine kampagner og få maksimal effekt af din investering. 

Sådan vil du kunne optimere dine Google AdWords-kampagner efter kurset

Efter kurset ved du, hvordan Google AdWords fungerer, og hvordan du skal optimere din konto og dine annoncer. Hvis du har lyst, er du velkommen til at sende konkrete temaer eller udfordringer til os inden kurset. Dem vil tage udgangspunkt i  og diskutere i plenum med de andre kursister.

Du får desuden en masse inspiration til det videre arbejde og uvurderlig viden med hjem. Du får også præsentationer med henvisninger til videre læsestof, artikler samt inspiration og modeller til optimering af din Google AdWords-konto. Vi sparer ikke på materialet, og derfor har vi også sørget for, at der er henvisninger til de vigtigste kilder og artikler, som du selv kan repetere efter kurset.

Du får ligeledes en Google AdWords Quality Score-beregner med hjem. Den kan du bruge til at analysere nøgletal på dine konti.


Mød kursusunderviserne

 

Laus Risby Sørensen / Head of Search

Laus Risby Sørensen er Head of Search i mediebureauet MediaCom. Han har stor erfaring inden for performance tracking og rapportering, strategisk copywriting, A/B-testing og produktudvikling.

 

Peter Halling Hilborg / Search Lead

 Peter er Seach Lead hos Quisma, hvor han rådgiver nogle af Danmarks største virksomheder til en effektiv SEM og AdWords strategi. Her arbejder han ud fra en databaseret tilgang, hvor fokus er at skabe et klogt set-up, der giver en positiv ROI.

Dagens program for Adwords-kurset

08:30 Intro

Introduktion til dagen, programmet samt deltagere og undervisere

09:00 Introduktion til Google AdWords

Du introduceres til, hvordan Google som søgemaskine fungerer, og vi tager et helikopter-perspektiv på vigtigheden af AdWords, og hvad man skal måle succes på. Vi undersøger struktur og opsætning af din Google AdWords-konto.

09:30 Hvad søger din målgruppe efter?

Vi gennemgår metoder til at finde de søgeord, dit website bør ranke på

Vi giver en indføring i værktøjer til at finde data som volume, konkurrence, placeringer mv. på søgeord

10:30 Hvordan fungerer auktionen og hvad kan jeg optimere?

Vi sætter os ind i formlen for Googles auktioner. Du lærer, hvordan du køber mest effektivt ind med høje Quality Score-metoder. Det indkluderer blandt andet optimering af landingssider, CTR og relevansen af de enkelte annoncer. På den måde arbejder vi os hen mod, at du kan få Quality Score på 10 i vores endelige beregning. 

11:30 Annonce-typer og deres anatomi

Vi gennemgår alle annonceformaterne og de dertilhørende extensions

Du lærer, hvordan du udnytter de forskellige annonceformater og extensions i AdWords

12:00 Frokostpause

 

12:45 Gode annoncetekster

Vi gennemgår de udleverede Best Practice-guidelines til annoncetekster

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på annoncetekster

Du lærer, hvordan du udarbejder og optimerer annoncer, der rammer brugeren på det rigtige sted i købsrejsen

 

14:00 Remarketing på søgenetværket og på Youtube

Vi gennemgår, hvorfor remarketing er vigtigt, og hvordan du sætter det op vha. Google Analytics

14:30 Rapportering, test og optimering

Vi viser, hvordan du arbejder med de vigtigste KPI’er  i Google Adwords, enten manuelt eller automatisk.

Du lærer også, hvordan du automatisk kan måle effekten af dine AdWords-annoncer ved at opsætte en korrekt tracking

15:30 Strategien, du vinder ROAS med

Vi viser dig den strategi, vi bruger på mange af vores kunder til at få de bedste resultater

Du får en konkret procedure at gå frem efter i din AdWords-optimering, så du opnår en strømlinet og stærk konto

16:15 Tak for i dag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
29. november
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

29/11 - Google AdWords kursus