Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Google Adwords – giv det bedste bud hver gang

15. juni / 8:30 - 16:10

3450.00DKK

Google Adwords-kursus

Betalt Search er en af de mest effektive digitale kanaler til at skabe besøgende, leads og onlinesalg med en positiv ROI. Kernen i Paid Search er at byde på de rette søgeord med de rette budskaber - og til den rigtige pris. Tænker du strategisk og fornuftigt i denne proces, kan du sikre et stort afkast af din marketinginvestering.

Selvom det er hurtigt at sætte en Google AdWords-konto op, kan det efterfølgende arbejde og selve optimeringen være en svær og kompliceret affære.

Når du har været på dette kursus, vil du kende algoritmerne bag Google AdWords og kan på den måde blive endnu bedre til at optimere dine bud, annoncer og søgeord - alt sammen med en forøget ROI som resultat. Du lærer at skrive gode annoncer, opbygge den rette kontostruktur samt at vælge og fravælge de rette søgeord, så din konto bliver en rentabel forretning.

Book plads på kurset

Derfor skal du som marketeer lære Google Adwords

Du får en dag med undervisning af erfarne AdWords-specialister, der har optimeret utallige konti

Du får masser af relevant materiale at tage med hjem, herunder vores Best Practice-guidelines

Du får AdWords-slides fra hele dagen med hjem. Her finder du også referencer og henvisninger til de værktøjer og det materiale, vi bruger på AdWords-kurset

Du får gode muligheder for at diskutere konkrete AdWords-udfordringer med vores specialister og de andre kursister.

Du får en data-template med hjem. Her kan du indsætte dine data og lave udregninger på din kontos performance

Derfor skal du som marketeer lære Google AdWords

Styrken ved Google AdWords er, at du kan måle dine resultater indgående og præcist. Du kan bl.a. få nøjagtige tal på din ROI, hvis købsrejsen er kort, hvilket ofte er tilfældet i webshops. Er købsrejsen længere, kan du få performance-tal på blødere KPI’er. På den måde kan du bruge Google AdWords til at skabe synlighed via hele købsrejsen.

Det er væsentligt at kende algoritmen bag betalt search - herunder hvordan Quality Score og AdRank udregnes, hvis din indsats på Google AdWords skal prioriteres korrekt. En tommelfingerregel er eksempelvis, at man kan skrue op for sit AdWords-budget, så længe afkastet er positivt, idet man tjener mere på enhver investeret krone.

Som marketeer bør du derfor kende Google AdWords’ mange funktionaliteter og muligheder. Du skal bl.a. kende teknologien bag re-marketing og audiences. Derudover er kendskab til opbygningen også nødvendigt for at forstå, hvordan algoritmen fungerer. Jo bedre du kender Google AdWords, jo bedre vil du også kunne optimere dine kampagner og få maksimal effekt af din investering. 

Sådan vil du kunne optimere dine Google AdWords-kampagner efter kurset

Efter kurset ved du, hvordan Google AdWords fungerer, og hvordan du skal optimere din konto og dine annoncer. Hvis du har lyst, er du velkommen til at sende konkrete temaer eller udfordringer til os inden kurset. Dem vil tage udgangspunkt i  og diskutere i plenum med de andre kursister.

Du får desuden en masse inspiration til det videre arbejde og uvurderlig viden med hjem. Du får også præsentationer med henvisninger til videre læsestof, artikler samt inspiration og modeller til optimering af din Google AdWords-konto. Vi sparer ikke på materialet, og derfor har vi også sørget for, at der er henvisninger til de vigtigste kilder og artikler, som du selv kan repetere efter kurset.

Du får ligeledes en Google AdWords Quality Score-beregner med hjem. Den kan du bruge til at analysere nøgletal på dine konti.

Mød kursusunderviseren

Laus Risby Sørensen

 

Laus Risby Sørensen er Head of Search i mediebureauet MediaCom. Han har stor erfaring inden for performance tracking og rapportering, strategisk copywriting, A/B-testing og produktudvikling

Dagens program for Adwords-kurset

08:30 Intro

Introduktion til dagen, programmet samt deltagere og undervisere

09:00 Introduktion til Google AdWords

Du introduceres til, hvordan Google som søgemaskine fungerer, og vi tager et helikopter-perspektiv på vigtigheden af AdWords, og hvad man skal måle succes på. Vi undersøger struktur og opsætning af din Google AdWords-konto.

09:30 Hvad søger din målgruppe efter?

Vi gennemgår metoder til at finde de søgeord, dit website bør ranke på

Vi giver en indføring i værktøjer til at finde data som volume, konkurrence, placeringer mv. på søgeord

10:30 Hvordan fungerer auktionen og hvad kan jeg optimere?

Vi sætter os ind i formlen for Googles auktioner. Du lærer, hvordan du køber mest effektivt ind med høje Quality Score-metoder. Det indkluderer blandt andet optimering af landingssider, CTR og relevansen af de enkelte annoncer. På den måde arbejder vi os hen mod, at du kan få Quality Score på 10 i vores endelige beregning. 

11:30 Annonce-typer og deres anatomi

Vi gennemgår alle annonceformaterne og de dertilhørende extensions

Du lærer, hvordan du udnytter de forskellige annonceformater og extensions i AdWords

12:00 Frokostpause

 

12:45 Gode annoncetekster

Vi gennemgår de udleverede Best Practice-guidelines til annoncetekster

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på annoncetekster

Du lærer, hvordan du udarbejder og optimerer annoncer, der rammer brugeren på det rigtige sted i købsrejsen

 

14:00 Remarketing på søgenetværket og på Youtube

Vi gennemgår, hvorfor remarketing er vigtigt, og hvordan du sætter det op vha. Google Analytics

14:30 Rapportering, test og optimering

Vi viser, hvordan du arbejder med de vigtigste KPI’er  i Google Adwords, enten manuelt eller automatisk.

Du lærer også, hvordan du automatisk kan måle effekten af dine AdWords-annoncer ved at opsætte en korrekt tracking

15:30 Strategien, du vinder ROAS med

Vi viser dig den strategi, vi bruger på mange af vores kunder til at få de bedste resultater

Du får en konkret procedure at gå frem efter i din AdWords-optimering, så du opnår en strømlinet og stærk konto

16:15 Tak for i dag

Book din plads i dag

Hvis du ønsker undervisning eller et kursus for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale. Her kan du også stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om vedrørende dette kursus.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
15. juni
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage Google Adwords kursus 15/06/2017