Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Kursus i Google Analytics – bliv ekspert i digital markedsføring

23. maj / 8:30 - 16:10

3450.00DKK

Google Analytics-kursus

Når du arbejder med digital markedsføring er det væsentligt at gå datadrevet og analytisk til værks. På den måde sikrer du, at du får det maksimale ud af din tid og investering. På dette kursus i Google Analytics får du dyb indsigt i de værktøjer, professionelle arbejder med, når de skal lave kampagner, målrette budskaber og lægge budgetter. Lærer du alle de mange facetter, får du det maksimale ud af det setup, du har i virksomheden. 

Google Analytics er et særdeles værdifuldt værktøj i enhver form for digital markedsføring, både når det gælder indsamling af data og viden. Med data i ryggen kan du hurtigt identificere, hvad der virker og ikke virker ved din markedsføring.

Google Analytics kan på overfladen virke lige at gå til, men der er mange faldgruber og visninger. Samtidig er der adskillige værktøjer og funktionaliteter at håndtere, så det er let at fejltolke- eller opsamle den forkerte data. Vores dygtige folk har indgående kendskab til alle mulighederne i Google Analytics, og på dette kursus får du mulighed for at blive lige så stærk ud i digital markedsføring.

 

Book plads på kurset

Alt dette får du med fra et kursus i Google Analytics

En dag med solid undervisning i materialet fra stærke specialister, der er gode til at formidle mulighederne i Google Analytics

Du får masser af materiale med hjem om Google Analytics og lærer det nyeste inden for best practice-guidelines.

Du får slides fra kurset med hjem. Her finder du referencer og links til værktøjer og materiale brugt på Analytics-kurset.

Du får gode muligheder for at diskutere dine konkrete Google Analytics-udfordringer med både med-kursister og underviser. Du kan med fordel sende en beskrivelse af udfordringerne inden kurset.

Du får dataudtræk fra Excel, der beskriver dine egne og dine konkurrenters linkprofil sendt direkte i indbakken

 

Derfor skal du som marketeer lære Google Analytics

Styrken ved digital marketing er, at resultaterne af din virksomheds indsats kan måles tæt i Google Analytics. Det sker blandt andet ved at tage afsæt i dine mål og KPI’er. Uanset om du arbejder med betalte eller egne medier kan du måle på det meste. Det gælder eksempelvis, hvor mange besøgende du driver til dit website, og hvor mange konverteringer - altså når en kunde går fra at besøge din side til at købe et produkt - du formår at lave. Google Analytics gør det muligt at måle din indsats både på produkt- og kanalniveau.

Google Analytics er det mest udbredte Web Analytics-værktøj, men det er langt fra alle, der har opsat deres konto korrekt. Det gælder blandt andet opsætning af funnel, mål og måleværdier samt aktivering og opsætning af eCommerce. Alle disse ting lærer du at forstå og mestre på vores kursus.   

Som marketeer er det grænsende til strengt nødvendigt, at du ved, hvordan Google Analytics skal håndteres, så virksomheden kan levere resultatorienteret digital marketing. Du skal også vide, hvordan du konfigurerer Google Analytics, så kontoopsætning og dataopsamling fungerer efter hensigten.

Sådan vil du kunne bruge Google Analytics efter kurset

Efter kurset i Google Analytics hos os vil du vide, hvorfor og hvordan analyseværktøjet kan hjælpe dig med at rapportere og evaluere din digitale marketing-performance. Du er velkommen til at sende os konkrete temaer eller udfordringer inden kurset. Dem vil vi så gennemgå og diskutere i plenum med de andre kursister, og vores erfarne undervisere vil samtidig øse ud af deres erfaringer.

Du får en masse inspiration og viden med hjem, som du konkret kan anvende i dit Google Analytics setup. F.eks. hvilke visninger og tal, der giver størst værdi med afsæt i dine KPI’er og i din niche.

Efter kurset vil du få alt materiale samt en række Excel templates, som er plug and play i forhold til visualisering af data fra Google Analytics. Det betyder, at udbyttet af kurset er mere end inspiration og viden. Du får også konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem og implementere fra dag ét.

Programmet for Google Analytics-kurset

08:30 Intro

Introduktion til dagens program, underviserne og kursisterne

09:00 Introduktion til Google Analytics

Vi danner os et overblik over Google Analytics’ struktur samt visninger

09:30 Hvorfor bruge Web Analytics?

Du lærer, hvorfor web analytics - herunder Google Analytics - er en hjørnesten i digital marketing

Vi ser på, hvordan data underbygger information, der igen underbygger viden

10:00 Opsætning af Google Analytics

Du lærer, hvordan data opsamles, og hvordan du opsætter tracking korrekt

Vi kigger på, hvordan cookies virker, samt hvilke KPI’er du bør måle

11:00 Gennemgang af visninger 

Vi gennemgår kanalvisning, medium-visningen samt landingsside-visningen i dit setup

 

 12:00 Frokostpause

12:45 Gennemgang af visninger II

Vi gennemgår eCommerce-datavisninger, page view-visningen, kanaltragten samt demografi- og enheds-visningen

13:45 Opsætning af events og mål

Du lærer, hvad events og mål er og får en introduktion til, hvordan de opsættes i Google Analytics

Vi gennemgår opsætning af events samt admin-panelet, hvor målene opsættes

15:00 Brug af avancerede segmenter og filtrering

Du lærer, hvordan du kan skære dine data efter behov og ønsker med filtrerings-funktionaliteter og avancerede segmenter

Vi kigger på regler i filtreringsmaskinen. Vi berører regex og ser nærmere på motoren til avancerede segmenter

16:10 Tak for i dag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så derfor bør du allerede reservere din plads i dag. Hvis du ønsker undervisning og kurser for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale omkring dette. Her kan du også stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om vedrørende dette specifikke kursus.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
23. maj
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
3450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk