Kurser og events

Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events og morgenseminarer om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt På alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning
Kursusforløb i digital marketing Deltag på et komplet growth hacking kursusforløb

Læs mere og tilmeld kursusforløb

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Kursus i Google Analytics – bliv ekspert i datadrevet markedsføring

14. marts / 9:00 - 15:00

3.450,00DKK

BOOK DIN PLADS I DAG

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Google Analytics kursus - vil du være ekspert i digital markedsføring?

Når du arbejder med digital markedsføring er det væsentligt at gå datadrevet og analytisk til værks. På den måde sikrer du, at du får det maksimale ud af din tid og investering. På dette kursus i Google Analytics får du dyb indsigt i de værktøjer, professionelle arbejder med, når de skal lave kampagner, målrette budskaber og lægge budgetter. Lærer du alle de mange facetter, får du det maksimale ud af det setup, du har i virksomheden.

Google Analytics er et særdeles værdifuldt værktøj i enhver form for digital markedsføring, både når det gælder indsamling af data og viden. Med data i ryggen kan du hurtigt identificere, hvad der virker og ikke virker ved din markedsføring.

Google Analytics kan på overfladen virke lige at gå til, men der er mange faldgruber og visninger. Samtidig er der adskillige værktøjer og funktionaliteter at håndtere, så det er let at fejltolke- eller opsamle den forkerte data. Vores dygtige folk har indgående kendskab til alle mulighederne i Google Analytics, og på dette kursus får du mulighed for at blive lige så stærk i digital markedsføring.

Du skal med fordi: 

Som marketeer er det grænsende til strengt nødvendigt, at du ved, hvordan Google Analytics skal håndteres, så virksomheden kan levere resultatorienteret digital marketing. Du skal også vide, hvordan du konfigurerer Google Analytics, så kontoopsætning og dataopsamling fungerer efter hensigten.

PRIS
3450,-

PROGRAM
09:00 Introduktion til Google Analytics
09:30 Hvorfor bruge Web Analytics?
10:00 Opsætning af Google Analytics
11.00 Gennemgang af visninger
12.00 Frokostpause
12:45 Gennemgang af visninger II
13.45 Opsætning af events og mål
15.00 Tak for i dag


En dag med solid undervisning i materialet fra stærke specialister, der er gode til at formidle mulighederne i Google Analytics

Du får masser af materiale med hjem om Google Analytics og lærer det nyeste inden for best practice-guidelines.

Du får slides fra kurset med hjem. Her finder du referencer og links til værktøjer og materiale brugt på Analytics-kurset.

Du får gode muligheder for at diskutere dine konkrete Google Analytics-udfordringer med både med-kursister og underviser. Du kan med fordel sende en beskrivelse af udfordringerne inden kurset.

Google Analytics kursus - vil du være ekspert i digital markedsføring?

Når du arbejder med digital markedsføring er det væsentligt at gå datadrevet og analytisk til værks. På den måde sikrer du, at du får det maksimale ud af din tid og investering. På dette kursus i Google Analytics får du dyb indsigt i de værktøjer, professionelle arbejder med, når de skal lave kampagner, målrette budskaber og lægge budgetter. Lærer du alle de mange facetter, får du det maksimale ud af det setup, du har i virksomheden.

Google Analytics er et særdeles værdifuldt værktøj i enhver form for digital markedsføring, både når det gælder indsamling af data og viden. Med data i ryggen kan du hurtigt identificere, hvad der virker og ikke virker ved din markedsføring.

Du skal med fordi: 

Som marketeer er det grænsende til strengt nødvendigt, at du ved, hvordan Google Analytics skal håndteres, så virksomheden kan levere resultatorienteret digital marketing. Du skal også vide, hvordan du konfigurerer Google Analytics, så kontoopsætning og dataopsamling fungerer efter hensigten.

PRIS
3450,-

PROGRAM
08:30 Intro
09:00 Introduktion til Google Analytics
09:30 Hvorfor bruge Web Analytics?
10:00 Opsætning af Google Analytics
11.00 Gennemgang af visninger
12.00 Frokostpause
12:45 Gennemgang af visninger II
13.45  Brug af avancerede segmenter og filtrering
16.10 Tak for i dag



Det siger tidligere kursusdeltagere

Det siger tidligere kursusdeltagere

TINE BÆK KRISTENSEN
Aidbuilder

Godt og relevant indhold leveret på en let og spiselig måde. Jeg kunne sagtens have brugt en hel dag mere. 

EMLIE VON ROSEN
Business Lolland-Falster

Tak fordi i ville gå så meget i detaljen på Google Analytics kurset som i gjorde - med udgangspunkt i de forskellige problemstillinger.

TINA AHMAD
Lightpoint

Rigtig fint kursus - kom godt hele vejen rundt.

FILLIP RASMUSSEN
Lightpoint

Fremragende undervisning, med plads til spørgsmål trods varierende niveau og behov hos deltagerne.


Vil du vide lidt mere?

Derfor skal du som marketeer lære Google Analytics

Styrken ved digital marketing er, at resultaterne af din virksomheds indsats kan måles tæt i Google Analytics. Det sker blandt andet ved at tage afsæt i dine mål og KPI’er. Uanset om du arbejder med betalte eller egne medier kan du måle på det meste. Det gælder eksempelvis, hvor mange besøgende du driver til dit website, og hvor mange konverteringer - altså når en kunde går fra at besøge din side til at købe et produkt - du formår at lave. Google Analytics gør det muligt at måle din indsats både på produkt- og kanalniveau.

Google Analytics er det mest udbredte Web Analytics-værktøj, men det er langt fra alle, der har opsat deres konto korrekt. Det gælder blandt andet opsætning af funnel, mål og måleværdier samt aktivering og opsætning af eCommerce. Alle disse ting lærer du at forstå og mestre på vores kursus.

 

Sådan vil du kunne bruge Google Analytics efter kurset

Efter kurset i Google Analytics hos os vil du vide, hvorfor og hvordan analyseværktøjet kan hjælpe dig med at rapportere og evaluere din digitale marketing-performance. Du er velkommen til at sende os konkrete temaer eller udfordringer inden kurset. Dem vil vi så gennemgå og diskutere i plenum med de andre kursister, og vores erfarne undervisere vil samtidig øse ud af deres erfaringer.

Du får en masse inspiration og viden med hjem, som du konkret kan anvende i dit Google Analytics setup. F.eks. hvilke visninger og tal, der giver størst værdi med afsæt i dine KPI’er og i din niche.

Efter kurset vil du få alt materiale samt en række Excel templates, som er plug and play i forhold til visualisering af data fra Google Analytics. Det betyder, at udbyttet af kurset er mere end inspiration og viden. Du får også konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem og implementere fra dag ét.

Mød kursusunderviseren

Nicolai Høg

Nicolai er Head of CRO og Webanalytics hos Quisma. Han har stor erfaring med at analysere og aktivere data gennem webanalyse, DataVisualisering og Konverteringsoptimering, og han kan hjælpe med alt fra analyse og dataindsamling til implementering.

Vil du vide lidt mere?

Derfor skal du som marketeer lære Google Analytics

Styrken ved digital marketing er, at resultaterne af din virksomheds indsats kan måles tæt i Google Analytics. Det sker blandt andet ved at tage afsæt i dine mål og KPI’er. Uanset om du arbejder med betalte eller egne medier kan du måle på det meste. Det gælder eksempelvis, hvor mange besøgende du driver til dit website, og hvor mange konverteringer - altså når en kunde går fra at besøge din side til at købe et produkt - du formår at lave. Google Analytics gør det muligt at måle din indsats både på produkt- og kanalniveau.

Google Analytics er det mest udbredte Web Analytics-værktøj, men det er langt fra alle, der har opsat deres konto korrekt. Det gælder blandt andet opsætning af funnel, mål og måleværdier samt aktivering og opsætning af eCommerce. Alle disse ting lærer du at forstå og mestre på vores kursus.

 

Sådan vil du kunne bruge Google Analytics efter kurset

Efter kurset i Google Analytics hos os vil du vide, hvorfor og hvordan analyseværktøjet kan hjælpe dig med at rapportere og evaluere din digitale marketing-performance. Du er velkommen til at sende os konkrete temaer eller udfordringer inden kurset. Dem vil vi så gennemgå og diskutere i plenum med de andre kursister, og vores erfarne undervisere vil samtidig øse ud af deres erfaringer.

Du får en masse inspiration og viden med hjem, som du konkret kan anvende i dit Google Analytics setup. F.eks. hvilke visninger og tal, der giver størst værdi med afsæt i dine KPI’er og i din niche.

Efter kurset vil du få alt materiale samt en række Excel templates, som er plug and play i forhold til visualisering af data fra Google Analytics. Det betyder, at udbyttet af kurset er mere end inspiration og viden. Du får også konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem og implementere fra dag ét.

Mød kursusunderviseren

Nicolai Høg
Head of CRO & Webanalytics

 

Nicolai er Head of CRO og Webanalytics hos Quisma. Han har stor erfaring med at analysere og aktivere data gennem webanalyse, DataVisualisering og Konverteringsoptimering, og han kan hjælpe med alt fra analyse og dataindsamling til implementering.


PROGRAMMET

09:00 Introduktion til Google Analytics
Vi danner os et overblik over Google Analytics’ struktur samt visninger
09:30 Hvorfor bruge Web Analytics?
Du lærer, hvorfor web analytics - herunder Google Analytics - er en hjørnesten i digital marketing. Vi ser på, hvordan data underbygger information, der igen underbygger viden
10:00 Opsætning af Google Analytics
Du lærer, hvordan data opsamles, og hvordan du opsætter tracking korrekt. Vi kigger på, hvordan cookies virker, samt hvilke KPI’er du bør måle
11:00 Gennemgang af visninger
Vi gennemgår kanalvisning, medium-visningen samt landingsside-visningen i dit setup

 

12:00 Frokostpause
Mad og drikke kan nydes i vores kantine
12:45 Gennemgang af visninger II
Vi gennemgår eCommerce-datavisninger, page view-visningen, kanaltragten samt demografi- og enheds-visningen
13:45 Opsætning af events og mål
Du lærer, hvad events og mål er og får en introduktion til, hvordan de opsættes i Google Analytics. Vi gennemgår opsætning af events samt admin-panelet, hvor målene opsættes
15:00 Tak for i dag

BOOK DIN PLADS I DAG

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér
din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

08:30 Intro
Introduktion til dagens program, underviserne og kursisterne
09:00 Introduktion til Google Analytics
Vi danner os et overblik over Google Analytics’ struktur samt visninger
09:30 Hvorfor bruge Web Analytics?
Du lærer, hvorfor web analytics - herunder Google Analytics - er en hjørnesten i digital marketing. Vi ser på, hvordan data underbygger information, der igen underbygger viden
10:00 Opsætning af Google Analytics
Du lærer, hvordan data opsamles, og hvordan du opsætter tracking korrekt. Vi kigger på, hvordan cookies virker, samt hvilke KPI’er du bør måle
11:00 Gennemgang af visninger
Vi gennemgår kanalvisning, medium-visningen samt landingsside-visningen i dit setup

 

12:00 Frokostpause
Mad og drikke kan nydes i vores kantine
12:45 Gennemgang af visninger II
Vi gennemgår eCommerce-datavisninger, page view-visningen, kanaltragten samt demografi- og enheds-visningen
13:45 Opsætning af events og mål
Du lærer, hvad events og mål er og får en introduktion til, hvordan de opsættes i Google Analytics. Vi gennemgår opsætning af events samt admin-panelet, hvor målene opsættes
15:00 Brug af avancerede segmenter og filtrering
Du lærer, hvordan du kan skære dine data efter behov og ønsker med filtrerings-funktionaliteter og avancerede segmenter. Vi kigger på regler i filtreringsmaskinen. Vi berører regex og ser nærmere på motoren til avancerede segmenter
16:10 Tak for i dag

BOOK DIN PLADS I DAG

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér
din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
14. marts
Tidspunkt:
9:00 - 15:00
Pris:
3.450,00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

Billetter er ikke tilgængelig, da begivenhed er overstået.