Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i Google Analytics

23. maj / 8:30 - 16:10

4450.00DKK

Google Analytics kursus

Når du arbejder med digital markedsføring, er det væsentligt at gå datadrevet og analytics til værks, så du får det maksimale ud af din tid og marketinginvestering. Her er Google Analytics et værdifuldt værktøj til indsamling af data og viden, så du ved, hvad der virker og ikke virker. Google Analytics giver dig også et overordnet overblik over din digitale marketingindsats performance.

Google Analytics kan på overfladen virke lige at gå til, men der er mange faldgruber og visninger. Samtidigt er der adskillige værktøjer og funktionaliteter at håndtere, så det er let at fejltolke- eller opsamle den forkerte data.

På dette Google Analytics kursus får du dyb indsigt i, hvordan du mestrer Google Analytics mange facetter og får det maksimale ud af dit setup. 

Book plads på kurset

Hvorfor skal du som marketeer lære Google Analytics?

En dag med solid undervisning i materialet fra stærke specialister i Google Analytics og gode formidlere

Du får masser af materiale med hjem om Google Analytics samt bestpractise guidelines.

Du får slides fra hele dagen med hjem med referencer og links til værktøjer og materiale brugt på Analytics kurset.

Gode muligheder for at diskutere dine konkrete Analytics udfordringer, som du kan sende inden, med både medkursister og underviser

Du får data med i Excel på dine egne og konkurrenters linkprofil trukket ud og sendt til din indbakke

 

Hvorfor skal du som marketeer lære Google Analytics?

Digital marketings force er, at det kan måles tæt i Google Analytics med afsæt i dine mål og KPI’er. Uanset om du arbejder med betalte- eller egne medier, kan du måle, f.eks. hvor mange besøgende du driver til dit website og antal konverteringer – både på produkt- og kanalniveau.

Google Analytics er det mest udbredte Web Analytics værktøj, men det er langt fra alle, der har opsat deres konto korrekt- herunder opsætning af funnel, mål og måleværdier samt aktivering og opsætning af eCommerce.   

Som marketeer bør du vide, hvordan Google Analytics skal håndteres for at levere resultatorienteret digital marketing. Du skal også vide, hvordan du konfigurerer Google Analytics, så kontoopsætning og dataopsamling fungerer efter hensigten.

 

Hvordan du vil kunne bruge Google Analytics efter kurset?

Efter kurset vil du vide, hvorfor og hvordan Google Analytics kan hjælpe dig til at rapportere og evaluere din digitale marketingperformance. Du er velkommen til at sende konkrete temaer eller udfordringer inden kurset, som gennemgås og diskuteres med kursister og de erfarne undervisere på dagen.

Du får en masse inspiration og viden med hjem, som du konkret kan anvende i dit Google Analytics setup. F.eks. hvilke visninger og tal, der giver størst værdi med afsæt i dine KPI’er og i din niche.

Efter kurset vil du få alt materiale samt en række Excel templates, som er plug and play i forhold til visualisering af data fra Google Analytics. Det betyder, at udbyttet af kurset er mere end inspiration og viden. Du får også konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem og implementere fra dag ét.

Programmet for Google Analytics

08:30 Intro

Introduktion til dagens program, undervisere og kursister

09:00 Introduktion til Google Analytics

Vi danner os et overblik over Google Analytics’ struktur samt visninger

09:30 Hvorfor bruge Web Analytics

Du lærer, hvorfor web analytics - herunder Google Analytics - er en hjørnesten i digital marketing

Vi ser på, hvordan data underbygger information, der underbygger viden

10:00 Opsætning af Google Analytics

Du lærer, hvordan data opsamles, og hvordan du opsætter tracking korrekt

Vi kigger på, hvordan cookies virker, samt hvilke KPI’er du bør måle

11:00 Gennemgang af visninger 

Vi gennemgår kanalvisning, medium-visningen samt landingsside-visningen i dit setup

 

 12:00 Frokost pause

12:45 Gennemgang af visninger II

Vi gennemgår eCommerce datavisninger, page view visningen, kanaltragten samt demografi- og enheds- visningen

13:45 Opsætning af events og mål

Du lærer, hvad events og mål er og får en introduktion til, hvordan de opsættes i Google Analytics

Vi gennemgår opsætning af events samt admin panelet, hvor målene opsættes

15:00 Brug af avancerede segmenter og filtrering

Du lærer, hvordan du kan skære dit data efter behov og ønske med filtreringsfunktionaliteter og avancerede segmenter

Vi kigger på regler i filtreringmaskinen. Vi berører regex og ser nærmere på motoren til avancerede segmenter

16:10 Tak for i dag

Book din plads idag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så derfor bør du allerede reservere din plads idag. Hvis du ønsker undervisning og kursus for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale omkring dette. Her kan du også stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl omkring om kurset.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
23. maj
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
4450.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage Google Analytics kursus 23/05/2017