Kurser og events


Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events
og morgenseminarer
om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi

Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt

På alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Kursusforløb i digital marketing

Deltag på et komplet growth hacking kursusforløb

Læs mere og tilmeld kursusforløb

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Kursus i Paid social

16. maj / 9:00 - 15:00

BOOK DIN PLADS

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Kursus i Paid Social - skab annoncer som konverterer

Paid social er betalt annoncering på sociale medier, som eksempelvis Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter og Snapchat. Denne disciplin inden for marketing er vigtig at mestre, da stort set alle målgrupper befinder sig på sociale medier, og det er derfor et oplagt sted at ramme dem. Annonceringen kan eksekveres ud fra mange strategier og målsætninger, hvor det er muligt via hvert socialt medie, at målrette hver annonce ud fra specifikke segmenteringskriterier.

Efter dette kursus vil du kende til hele Paid Social landskabet anno 2019. Du har fået hands on erfaring med at sætte annoncer op via de forskellige platforme, og du får kendskab til hver platforms muligheder og begrænsninger. Hertil hvilke annonceformater som er mulige på hver platform, og hvordan du udnytter dem bedst i forhold til at fange brugerens opmærksomhed.

 

På dette kursus i Paid Social lærer du:

✔ Hvordan du segmenterer og målretter den rigtige målgruppe

✔ Hvilke strategier der skaber flest konverteringer

✔ Hvordan du konkret sætter annoncer op i de enkelte annonceplatforme

✔ Hvilke formater, der understøtter hvilke forretningsmål

PRIS 
3450,-

PROGRAM
09.00 Introduktion til Paid Social
09.30 Paid Social landskabet anno 2019
10.00 Organisk vs. betalt annoncering
10.30 Kampagneplanlægning
11.00 Hvordan skaber man engagerende indhold?
12.00 Frokost
12.45 Hands on gennemgang af annonceringsplatforme
13.45 Opsætning af mål og kpi'er
15.00 Tak for i dag


4 ting, du får med hjem fra kurset i Paid Social

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i Paid Social

Masser af materiale at tage med hjem - herunder best practice-guidelines for social copywriting

Dagens slides - derudover referencer og links til relevante arbejdsværktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete udfordringer med content marketing - både med medkursister og undervisere



Vil du vide lidt mere?

Derfor bør du lære om Paid Social

Du går glip af værdifulde salg og kvalitetstrafik, hvis du ikke har paid social med i din marketingmix, og vi vil gøre hvad vi kan for at lære dig, hvorfor og hvordan du undgå at misse potentialet. Det kan være en jungle at skulle sætte sig ind i de forskellige platforme og forstå, hvordan man udnytter potentialet optimalt. Vi giver dig værktøjerne til at skabe leads, brand awareness, konverteringer og trafik og sørger for, at du får indsigt i, hvordan automatiserede annoncer kan skabe værdi for din virksomhed. Paid Social er en værdifuld marketing disciplin, der giver dig muligheden for både at ramme en bred eller specifik målgruppe.

 

Du skal skabe en interesse som ikke var der i forvejen

"The average scroll" er mellem 1,7-2,5 sekund, hvilket er den tid brugeren kigger på hvert opslag i deres nyhedsfeed, det betyder at du har ekstremt kort tid til at fange brugerens opmærksomhed. Brugeren interagerer hovedsageligt med det sociale medie for at have social kontakt og blive underholdt, men ikke for at se på annoncer. Det handler derfor om at skabe en interesse hos brugeren, som ikke var der i forvejen. Her kan det skabe en større konvertering. hvis du producerer content som engagerer brugeren, enten i form af provokation, enighed eller interesse.

En anden vigtig faktor er skabelsen af kanalsynergi, som sker ved at alle dine kanaler hænger sammen og har en sammenhængende Content Strategi. Her er det vigtigt at forstå hver platform og dets målgruppe, så annoncen bliver målrettet og passer til brugerne på hver enkelt platform. Derudover vil opsætningen af relevante mål og KPI'er, sikre at du kan måle din succesrate med Paid Social. Det vil samtidig hjælpe dig til at kunne optimere dine annoncer kontinuerligt og sætte det mest profitable budget, så du opnår succes med dine betalte annoncer.

 

Mød din underviser

Louise Boisen
Project Coordinator

PROGRAMMET

09:00 Introduktion til Paid Social
Forstå værdien af paid Social, hvorfor er det relevant?

09:30 Paid Social landskabet anno 2019
Du får en bred introduktion til trends og tendenser inden for paid Social.

10:00 Organisk vs. betalt annoncering
Du lærer, forskellen på betalt og organisk annoncering. Hvilke fordele og ulemper er der ved de to annonceringsmetoder?

10:30 Kampagneplanlægning
Hvordan rammer man ens målgruppe? Og hvordan skaber man kanalsynergi?

 

11:00 Hvordan skaber man engagerende indhold?
Vi ser på forskellige slags content og formater.

12:00 Frokost

12:45 Hands on gennemgang af annonceringsplatforme
Du lærer hvordan man rent praktisk opsætter annoncer på Facebook og LinkedIn.

13:45 Opsætning af mål og KPI'er
Vi gennemgår hvordan man sætter mål så man kan følge med i sin succesrate.

15:00 Tak for i dag

BOOK DIN PLADS

Der er kun 8 pladser til dette kursus, så skynd dig at sikre dig din plads.

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vil du have et skru00e6ddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
16. maj
Tidspunkt:
9:00 - 15:00

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk