Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i SEO

24. maj / 9:00 - 17:00

4500.00DKK
SEO kursus

Kursus i søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering – forkortet til SEO - er en af de mest effektive digitale marketingkanaler. Hvis du driver salg og leads online, er det afgørende at have en høj placering i søgemaskinerne, når potentielle kunder søger. 

Googles algoritme er kompleks, hvor du som marketeer skal jonglere med over 200 parametre, der influerer hjemmesiders placeringer i Google.

På dette SEO-kursus klæder vi dig på til at optimere dit website inden for kerneområderne; brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet. Du får en god introduktion til, hvad du skal gøre for dit website bliver – og forbliver - højt rangeret i Google.

Book plads på kurset

5 ting du får med hjem fra SEO-kurset

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i SEO

Du får masser af materiale- herunder en e-bog om SEO samt best practice guidelines til tekstforfatning

Du får dagens slides- samt referencer og links til værktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete SEO-udfordringer – som du kan sende på forhånd - både med medkursister og undervisere

Du får data i Excel på dine egne og konkurrenters linkprofiler

Hvorfor bør du som marketeer lære SEO?

Vi søger i søgemaskinerne - særligt Google - efter inspiration, konkrete svar, produkter/services mv. Formålet med SEO er således at optimere din forretnings synlighed i Google over for dine (potentielle) kunder, hvor du kan høste flere besøgende og skabe organiske leads og salg. Organiske søgninger er en naturlig del af de fleste købsrejser, hvilket du som marketeer bør udnytte på bedste vis. En begavet SEO-strategi resulterer i: Mere trafik. Flere kunder. Større bundlinje.  

Da Googles algoritme er kompleks, bliver SEO automatisk en kompleks disciplin. Samtidigt består SEO af hele fire kerneområder - brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet – hvilket betyder, at du skal favne bredt.

SEO bør indgå i en lang række beslutninger vedrørende dit website. Bl.a. tekstforfatning, informationsarkitektur, kode, indhold, loadtid og meget mere. På grund af omfanget og kompleksiteten bør du kende Googles algoritme. Dette giver vi dig et godt indblik i til dette SEO-kursus.

Hvordan kan du praktisere SEO efter kurset?

På kurset får du solid undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister, der formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde.  

Efter kurset har du både den grundlæggende viden, som går forud for vigtige beslutninger i SEO-regi- og selve optimeringen. Du får bl.a. et godt kendskab til SEOs fire kerneområder.

Du vil konkret vide, hvilket indhold på dit website der bør optimeres- samt hvordan optimeringerne skal udføres. Du vil f.eks. kunne undersøge tekniske SEO-udfordringer såsom loadtid, Duplicate Content og indeksering. SEO-kurset giver dig også værktøjer, så du kan finde linkmuligheder og styrke vigtige links til dit website.

Du får en masse inspiration og materiale om SEO med hjem- herunder en e-bog, links til værktøjer, best practice guidelines til SEO tekstforfatning og videre læsestof. Sidst men ikke mindst vil underviserne udtrække din og konkurrenters linkprofil, som du efterfølgende kan dykke ned i.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

SEO underviser Alex kierrumgaard

Alex Kierrumgaard er en erfaren SEO-specialist og har +100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Nikolaj Mogensen

Nikolaj Mogensen har +8 erfaring med SEO og har undervist på kurser i SEO og digital markedsføring i +4 år. Nikolaj har afholdt adskillige foredrag på Digital Markedsføring i Holstebro, SMX i London og München samt SEOday i Kolding og Digital Campus.

Programmet for SEO-kurset

09:00 Introduktion til SEO

Lær Googles algoritme fra bunden.

Vi kigger på, hvordan Google evaluerer et website på baggrund af teknik, indhold og autoritet.

09:30 Værdien af SEO

Lær hvordan SEO kan skabe fantastiske resultater på bundlinjen

Vi kigger på, hvordan SEO matcher din overordnede marketingstrategi

10:00 Søgeordsanalyse

Metoder til at finde søgeord som dit website bør rangere på

Værktøjer til at finde data som volumen, konkurrence, placeringer m.m. på søgeord

Gennemgang af udleveret Excel-skabelon til søgeordsanalyse

12:00 Frokost pause

12:45 Optimering af indhold

Lær hvordan du optimerer indhold, så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practice guidelines

14:00 Linkbuilding, linkanalyse og linkprospect

Lær hvorfor links er så vigtige, og hvordan du kan få dem

Vi gennemgår, hvordan du kan analysere links samt få ideer via analyse og prospecting

15:00 Teknisk SEO

Lær hvordan Google læser websites, og hvordan du skal optimere dit website teknisk

Værktøjer til gennemgang af crawling, loadtid, mobilvenlighed, Duplicate Content og meget mere

15:45 Gode værktøjer 

Lær værdien og udnyttelsen af Google Analytics til SEO

Forstå forskellige SEO værktøjer

16:10 Tak for idag

Book din plads idag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så du bør allerede reservere din plads i dag. Hvis du ønsker undervisning og kursus for din virksomhed alene, kan du kontakte os her og lave en aftale til dette. Her er du også velkommen til at stille spørgsmål.

Book plads på kurset

Detaljer

Dato:
24. maj
Tidspunkt:
9:00 - 17:00
Pris:
4500.00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 4
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

8 Pladser tilbage SEO kursus 24/05/2016