Kurser og events


Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events
og morgenseminarer 
om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi                                              Vi kan også tilpasse et kursus til dine behov

Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt                                                   Få et skræddersyet kursus her

Til alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning

Indlæser Begivenheder

« All Begivenheder

Kursus i SEO – kravl til tops i søgemaskinerne

6. november / 8:30 - 16:10

DKK3450.00
mand sidder på computer med titel: Search engine optimization

Book plads på kurset

Kursus i søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering – ofte forkortet SEO - er en af de mest effektive digitale kanaler, når du skal lave langsigtet markedsføring. Hvis du arbejder med at drive salg og leads online er en høj placering i søgemaskinerne helt afgørende. Dette SEO-kursus er derfor relvevant for dig, da mange kunder begynder deres købsrejse på Google og lignende søgemaskiner. 

 

✔ Du lærer at optimere dit website inden for kerneområderne: brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet

✔ Du bliver introduceret til Googles komplekse algoritme  

✔ Du lærer, hvordan du bliver - og forbliver - højt rangeret i Google

✔ Du får undervisning af nogle af de dygtigste eksperter i branchen

 

 

Det siger tidligere kursusdeltagere

5 ting, du får med hjem fra SEO-kurset

En dag med solid undervisning med gode formidlere, der er specialister i SEO

Masser af materiale med hjem - herunder en e-bog om SEO samt best practice-guidelines til tekstforfatning

Slides fra dagen samt referencer og links til SEO-værktøjer

Gode muligheder for at diskutere konkrete SEO-udfordringer, både med medkursister og undervisere. Du kan med fordel sende os materiale på forhånd

Dataudtræk fra Excel, der beskriver dine egne og dine konkurrenters linkprofiler

Derfor bør du som marketeer lære SEO

Vi søger i søgemaskinerne - særligt Google - efter inspiration, konkrete svar, produkter/services mv. Derfor er det vigtigt, at virksomheden præsenterer sine kunder for det rette indhold. Formålet med SEO er  at optimere din forretnings synlighed i Google over for dine (potentielle) kunder, hvor du kan høste flere besøgende og skabe organiske leads og salg. Organiske søgninger er en naturlig del af de fleste købsrejser, og det bør du som marketeer udnytte på bedste vis. En begavet SEO-strategi resulterer i mere trafik, flere kunder og en større bundlinje.  

Da Googles algoritme er kompleks bliver SEO automatisk en kompleks disciplin. Samtidig består SEO af hele fire kerneområder - brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet – hvilket betyder, at du skal favne bredt. På kurset får du indsigt i de mange facetter, så du lettere kan administrere og begå dig i den komplekse verden af digital markedsføring.

Hver gang du tænker på at udvikle dit site bør du også tænke SEO ind. Det gælder alt lige fra tekstforfatning til informationsarkitektur, kode, indhold, loadtid og meget mere. Alle disse parametre giver vi dig et godt indblik i til dette SEO-kursus.

Sådan kan du praktisere SEO efter kurset

På kurset i søgemaskineoptimering får du en solid indføring og kompentent undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister. Vi formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde, så du hænger ved hele vejen.  

Efter kurset har du den grundlæggende viden, der går forud for vigtige markedsførings-beslutninger i SEO-regi. Det får du blandt andet, når vi gennemgår de fire kerneområder af søgemaskineoptimering.

Du vil konkret have lært, hvilket indhold på dit eget website der bør optimeres, samt hvordan optimeringerne bedst muligt kan udføres. Du vil for eksempel kunne undersøge tekniske SEO-udfordringer såsom loadtid, duplicate content og indeksering. SEO-kurset giver dig også værktøjer, så du kan finde linkmuligheder og styrke vigtige links til dit website.

Du får en masse inspiration og materiale om SEO med hjem - herunder en e-bog, links til værktøjer, best practice-guidelines til SEO-tekstforfatning og videre læsestof. Sidst, men ikke mindst vil underviserne udtrække virksomhed og dine konkurrenters linkprofil, som du efterfølgende kan dykke ned i.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

Kursusunderviser

Alex Kierrumgaard er en erfaren SEO-specialist og har mere end 100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex kursus-materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Nikolaj Mogensen

Kursusunderviser

Nikolaj Mogensen har mere end 8 års erfaring med SEO og har undervist på kurser i SEO og digital markedsføring i  mere end 4 år. Nikolaj har afholdt adskillige foredrag på Digital Markedsføring i Holstebro, SMX i London og München samt SEOday i Kolding og Digital Campus.

Programmet for SEO-kurset

8:30 Intro 

Introduktion til dagens program, undervisere og kursister

09:00 Introduktion til SEO

Lær Googles algoritme fra bunden

Vi kigger på, hvordan Google evaluerer et website på baggrund af teknik, indhold og autoritet

09:30 Værdien af SEO

Lær, hvordan SEO kan skabe fantastiske resultater på bundlinjen

Vi kigger på, hvordan SEO matcher din overordnede marketingstrategi

10:00 Søgeordsanalyse

Metoder til at finde søgeord, dit website bør rangere på

Værktøjer til at finde data som volumen, konkurrence, placeringer m.m. på søgeord

Gennemgang af udleveret Excel-skabelon til søgeordsanalyse

12:00 Frokostpause

12:45 Optimering af indhold

Lær, hvordan du optimerer indhold, så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practice-guidelines

14:00 Linkbuilding, linkanalyse og linkprospect

Lær, hvorfor links er så vigtige, og hvordan du kan få dem

Vi gennemgår, hvordan du kan analysere links samt få ideer via analyse og prospecting

15:00 Teknisk SEO

Lær, hvordan Google læser websites, og hvordan du skal optimere dit website teknisk

Værktøjer til gennemgang af crawling, loadtid, mobilvenlighed, duplicate content og meget mere

15:45 Gode værktøjer 

Lær værdien og udnyttelsen af Google Analytics til SEO

Forstå forskellige SEO-værktøjer

16:10 Tak for idag

Book din plads i dag

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så skynd dig at reservere en plads i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Book plads på kurset

Vil du have et skræddersyet kursus?

Har du et unikt behov? Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
6. november
Tidspunkt:
8:30 - 16:10
Pris:
DKK3450.00

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

Unlimited ledige SEO kursus 6/113.450,00 DKK
[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Image_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="EDD_Product_Details_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Søgemaskineoptimering – ofte forkortet SEO - er en af de mest effektive digitale kanaler, når du skal lave langsigtet markedsføring. Hvis du arbejder med at drive salg og leads online er en høj placering i søgemaskinerne helt afgørende. Dette SEO-kursus er derfor relvevant for dig, da mange kunder begynder deres købsrejse på Google og lignende søgemaskiner. 

 

✔ Du lærer at optimere dit website inden for kerneområderne: brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet

✔ Du bliver introduceret til Googles komplekse algoritme  

✔ Du lærer, hvordan du bliver - og forbliver - højt rangeret i Google

✔ Du får undervisning af nogle af de dygtigste eksperter i branchen

 

 

[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Slider_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Icon_Block_Widget"][/siteorigin_widget]

Derfor bør du som marketeer lære SEO

Vi søger i søgemaskinerne - særligt Google - efter inspiration, konkrete svar, produkter/services mv. Derfor er det vigtigt, at virksomheden præsenterer sine kunder for det rette indhold. Formålet med SEO er  at optimere din forretnings synlighed i Google over for dine (potentielle) kunder, hvor du kan høste flere besøgende og skabe organiske leads og salg. Organiske søgninger er en naturlig del af de fleste købsrejser, og det bør du som marketeer udnytte på bedste vis. En begavet SEO-strategi resulterer i mere trafik, flere kunder og en større bundlinje.  

Da Googles algoritme er kompleks bliver SEO automatisk en kompleks disciplin. Samtidig består SEO af hele fire kerneområder - brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet – hvilket betyder, at du skal favne bredt. På kurset får du indsigt i de mange facetter, så du lettere kan administrere og begå dig i den komplekse verden af digital markedsføring.

Hver gang du tænker på at udvikle dit site bør du også tænke SEO ind. Det gælder alt lige fra tekstforfatning til informationsarkitektur, kode, indhold, loadtid og meget mere. Alle disse parametre giver vi dig et godt indblik i til dette SEO-kursus.

Sådan kan du praktisere SEO efter kurset

På kurset i søgemaskineoptimering får du en solid indføring og kompentent undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister. Vi formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde, så du hænger ved hele vejen.  

Efter kurset har du den grundlæggende viden, der går forud for vigtige markedsførings-beslutninger i SEO-regi. Det får du blandt andet, når vi gennemgår de fire kerneområder af søgemaskineoptimering.

Du vil konkret have lært, hvilket indhold på dit eget website der bør optimeres, samt hvordan optimeringerne bedst muligt kan udføres. Du vil for eksempel kunne undersøge tekniske SEO-udfordringer såsom loadtid, duplicate content og indeksering. SEO-kurset giver dig også værktøjer, så du kan finde linkmuligheder og styrke vigtige links til dit website.

Du får en masse inspiration og materiale om SEO med hjem - herunder en e-bog, links til værktøjer, best practice-guidelines til SEO-tekstforfatning og videre læsestof. Sidst, men ikke mindst vil underviserne udtrække virksomhed og dine konkurrenters linkprofil, som du efterfølgende kan dykke ned i.

Mød kursusunderviseren

Alex Kierrumgaard

Kursusunderviser

Alex Kierrumgaard er en erfaren SEO-specialist og har mere end 100 analyser af søgeord, teknik, indhold og links bag sig. Med masser af erfaring fra flere af Danmarks største brands formidler Alex kursus-materialet på en lærerig og let forståelig måde. 

Mød kursusunderviseren

Nikolaj Mogensen

Kursusunderviser

Nikolaj Mogensen har mere end 8 års erfaring med SEO og har undervist på kurser i SEO og digital markedsføring i  mere end 4 år. Nikolaj har afholdt adskillige foredrag på Digital Markedsføring i Holstebro, SMX i London og München samt SEOday i Kolding og Digital Campus.

[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

8:30 Intro 

Introduktion til dagens program, undervisere og kursister

09:00 Introduktion til SEO

Lær Googles algoritme fra bunden

Vi kigger på, hvordan Google evaluerer et website på baggrund af teknik, indhold og autoritet

09:30 Værdien af SEO

Lær, hvordan SEO kan skabe fantastiske resultater på bundlinjen

Vi kigger på, hvordan SEO matcher din overordnede marketingstrategi

10:00 Søgeordsanalyse

Metoder til at finde søgeord, dit website bør rangere på

Værktøjer til at finde data som volumen, konkurrence, placeringer m.m. på søgeord

Gennemgang af udleveret Excel-skabelon til søgeordsanalyse

12:00 Frokostpause

12:45 Optimering af indhold

Lær, hvordan du optimerer indhold, så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practice-guidelines

14:00 Linkbuilding, linkanalyse og linkprospect

Lær, hvorfor links er så vigtige, og hvordan du kan få dem

Vi gennemgår, hvordan du kan analysere links samt få ideer via analyse og prospecting

15:00 Teknisk SEO

Lær, hvordan Google læser websites, og hvordan du skal optimere dit website teknisk

Værktøjer til gennemgang af crawling, loadtid, mobilvenlighed, duplicate content og meget mere

15:45 Gode værktøjer 

Lær værdien og udnyttelsen af Google Analytics til SEO

Forstå forskellige SEO-værktøjer

16:10 Tak for idag

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så skynd dig at reservere en plads i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="EDD_Product_Details_Widget"][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]

Har du et unikt behov? Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

[siteorigin_widget class="OffTheShelf_Button_Widget"][/siteorigin_widget]

Udfyld venligst alle krævede felter