Kurser og events

Gå på opdagelse i vores kalender og udforsk alle vores kurser, events og morgenseminarer om digital marketing

Viden og værktøjer, som gør dig klogere på digital marketing og strategi Oplægsholdere og undervisere som er specialister inden for deres felt På alle kurser tager vi udgangspunkt i dit niveau og din forretning
Kursusforløb i digital marketing Deltag på et komplet growth hacking kursusforløb

Læs mere og tilmeld kursusforløb

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Kursus i SEO – Kravl til tops i søgemaskinerne

21. marts / 9:00 - 15:00

3.450,00DKK

BOOK DIN PLADS I DAG

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér din plads allerede i dag.

SEO kursus - vil du være ekspert i søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering – ofte forkortet SEO - er en af de mest effektive digitale kanaler, når du skal lave langsigtet markedsføring. Hvis du arbejder med at drive salg og leads online er en høj placering i søgemaskinerne helt afgørende. Dette SEO-kursus er derfor relvevant for dig, da mange kunder begynder deres købsrejse på Google og lignende søgemaskiner.

 

✔ Du lærer at optimere dit website inden for kerneområderne: brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet

✔ Du bliver introduceret til Googles komplekse algoritme

✔ Du lærer, hvordan du bliver - og forbliver - højt rangeret i Google

✔ Du får undervisning af nogle af de dygtigste eksperter i branchen

PRIS
3450,-

PROGRAM
09:00 Introduktion til SEO
09:30 Værdien af SEO
10:00 Søgeordsanalyse
12.00 Frokostpause
12:45 Optimering af indhold
13.45 Linkbuilding og teknisk SEO
15.00 Tak for i dag


En dag med solid undervisning i materialet fra stærke specialister, der er gode til at formidle mulighederne i SEO

Du får masser af materiale med hjem - herunder slides fra dagen samt referencer og links tiln relevante SEO-værktøjer.

Dataudtræk fra Excel, der beskriver dine egne og dine konkurrenters linkprofiler.

Gode muligheder for at diskutere konkrete SEO-udfordringer, både med medkursister og undervisere. Du kan med fordel sende os materiale på forhånd.



Det siger tidligere kursusdeltagere


Sune Eghjort Schulze
Stylepit

Det skinner tydeligt igennem på Quismas SEO-kursus, at underviserne er specialister og ved hvad de taler om. Man føler sig i trygge hænder, og er ikke bange for at stille ”dumme” spørgsmål. Underviserne er gode til at inddrage eksempler og live søgninger på Google, der gør undervisningen levende. Alt i alt et ganske godt allround kursus, som mange kan få gavn af.

Emilie Von Rosen
Business Lolland-Falster

Super god og detaljeret gennemgang af alt fra best-practise til konkrete redskaber.


Brian Jørgensen
Alphastore

Der var vildt mange gode tips og tricks, og kurset passer til den aktuelle kursist med fokus på lige vores webshop.


Martine Jacobsen
FDM

Virkelig godt kursus på et håndgribeligt niveau. Jeg kan tage en masse med herfra og arbejde videre med SEO 🙂 Gode oplægsholdere 🙂


Vil du vide lidt mere?

Derfor skal du som marketeer lære SEO

Vi søger i søgemaskinerne - særligt Google - efter inspiration, konkrete svar, produkter/services mv. Derfor er det vigtigt, at virksomheden præsenterer sine kunder for det rette indhold. Formålet med SEO er  at optimere din forretnings synlighed i Google over for dine (potentielle) kunder, hvor du kan høste flere besøgende og skabe organiske leads og salg. Organiske søgninger er en naturlig del af de fleste købsrejser, og det bør du som marketeer udnytte på bedste vis. En begavet SEO-strategi resulterer i mere trafik, flere kunder og en større bundlinje.

Da Googles algoritme er kompleks bliver SEO automatisk en kompleks disciplin. Samtidig består SEO af hele fire kerneområder - brugeradfærd, indhold, teknik og autoritet – hvilket betyder, at du skal favne bredt. På kurset får du indsigt i de mange facetter, så du lettere kan administrere og begå dig i den komplekse verden af digital markedsføring.

Hver gang du tænker på at udvikle dit site bør du også tænke SEO ind. Det gælder alt lige fra tekstforfatning til informationsarkitektur, kode, indhold, loadtid og meget mere. Alle disse parametre giver vi dig et godt indblik i til dette SEO-kursus.

 

Sådan kan du praktisere SEO efter kurset

På kurset i søgemaskineoptimering får du en solid indføring og kompentent undervisning i materialet af nogle af branchens dygtigste specialister. Vi formidler stoffet på en inspirerende og lærerig måde, så du hænger ved hele vejen.

Efter kurset har du den grundlæggende viden, der går forud for vigtige markedsførings-beslutninger i SEO-regi. Det får du blandt andet, når vi gennemgår de fire kerneområder af søgemaskineoptimering.

Du vil konkret have lært, hvilket indhold på dit eget website der bør optimeres, samt hvordan optimeringerne bedst muligt kan udføres. Du vil for eksempel kunne undersøge tekniske SEO-udfordringer såsom loadtid, duplicate content og indeksering. SEO-kurset giver dig også værktøjer, så du kan finde linkmuligheder og styrke vigtige links til dit website.

Du får en masse inspiration og materiale om SEO med hjem - herunder en e-bog, links til værktøjer, best practice-guidelines til SEO-tekstforfatning og videre læsestof. Sidst, men ikke mindst vil underviserne udtrække virksomhed og dine konkurrenters linkprofil, som du efterfølgende kan dykke ned i.

Mød kursusunderviserne

Tobias Hyldeborg | SEO and Webanalytics specialist

Rasmus Lindbacke | SEO Manager


PROGRAMMET

09:00 Introduktion til SEO

Lær Googles algoritme fra bunden

Vi kigger på, hvordan Google evaluerer et website på baggrund af teknik, indhold og autoritet

09:30 Værdien af SEO

Lær, hvordan SEO kan skabe fantastiske resultater på bundlinjen

Vi kigger på, hvordan SEO matcher din overordnede marketingstrategi

10:00 Søgeordsanalyse

Metoder til at finde søgeord, dit website bør rangere på

Værktøjer til at finde data som volumen, konkurrence, placeringer m.m. på søgeord

Gennemgang af udleveret Excel-skabelon til søgeordsanalyse

12:00 Frokostpause

12:45 Optimering af indhold

Lær, hvordan du optimerer indhold, så det rangerer bedre i Google

Vi gennemgår gode og dårlige eksempler på indhold

Gennemgang af udleverede best practice-guidelines

14:00 Linkbuilding og teknisk SEO 

Lær, hvorfor links er så vigtige, og hvordan du kan få dem

Vi gennemgår, hvordan du kan analysere links samt få ideer via analyse og prospecting

Lær, hvordan Google læser websites, og hvordan du skal optimere dit website teknisk

Værktøjer til gennemgang af crawling, loadtid, mobilvenlighed, duplicate content og meget mere

15:00 Tak for i dag

BOOK DIN PLADS I DAG

Vi har kun plads til 8 på dette kursus, så reservér
din plads allerede i dag. Har du spørgsmål til vores kurser, kan du kontakte os her

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.


Vil du have et skræddersyet kursus?

Vi laver også skræddersyede kurser i digital markedsføring, hvor du kan sammensætte dit helt eget forløb. Sammen laver vi et kursus, der er tilpasset efter jeres ønsker. Vi tager både ud til virksomheder, ligesom vi også lægger lokaler til hos os.

Detaljer

Dato:
21. marts
Tidspunkt:
9:00 - 15:00
Pris:
3.450,00DKK

Sted

GroupM
Kristen Bernikowsgade 1, 3. sal
København K, 1105 Danmark

Arrangør

Quisma
Hjemmeside:
quisma.dk

Billetter

Billetter er ikke tilgængelig, da begivenhed er overstået.