Hvorfor arbejde med Email-marketing?

Email-marketing er en kundecentreret tilgang til kommunikation og marketing, der hjælper dig med at bygge relationer til dine kunder, levere værdiskabende indhold for den enkelte kunde og ikke mindst øge din omsætning.

Emails adskiller sig fra andre kanaler, idet de mennesker, du kommunikerer med, har givet en permission - en tilladelse - til, at du må kontakte dem. På den måde har de vist interesse i dit produkt eller din service på forhånd. Det betyder, at du opnår en meget høj engagements- og konverteringsrate, når du kontakter abonnenterne på din mailing-liste.

Hvad er email-marketing?

Email-marketing hører under det, vi kalder "Owned media". Det dækker, som navnet antyder, blandt andet over, når man arbejder med indhold, man selv har ejerskab over. En af de oplagte til kommunikation og salg gennem owned media er med email. Her kan du have kunden i centrum og på den måde skabe effektfulde og målbare resultater for de mål, du har opsat. Eksempler på mål kan være øget ’share of wallet’, højere engagement, brand-kendskab eller slet og ret salg.

Vi kan hjælpe dig med alt fra opbygning og kvalificering af din kundebase, automatisering af flows og reducering af operationelle omkostninger med email-marketing.

Sådan kommer du i gang

Uanset på hvilket niveau, din forretning i dag arbejder med email-marketing kan vi hjælpe. Vi går sådan frem, at vi foretager en indledende modenhedsanalyse, hvor vi identificerer flaskehalse og muligheder i jeres nuværende setup.

På baggrund af den indledende analyse udarbejder vi en strategi for at opnå de specifikke mål, der er vigtigst for din forretning. Gennem en struktureret og databaseret tilgang opsætter vi delmål og sørger for et gnidningsfrit forløb fra strategi over taktik til løbende eksekvering.


Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din forretnings behov og situation


Produkter & ydelser

Sådan hjælper vi dig med at effekt-optimere og automatisere kommunikationen med dine kunder gennem emails

Strategi

Vi udarbejder en strategi for projektet med udgangspunkt i analyser, din virksomheds kompetencer, processer, aktiver og mål

Platformsanalyse

Vi afdækker eksisterende systemer og tools med henblik på at skabe integration på tværs af flere platforme. Ved at sikre integration mellem de forskellige systemer kan vi skabe en optimal og effektiv udnyttelse af data

Workshops

Gennem workshops i email-marketing vil vi strømline fokus og de mål, vi sammen har sat for projektet. Vi hjælper også med idégenerering og sikrer samtidig vidensdelingen, så de eksisterende ressourcer, I har samlet sammen som virksomhed, supplerer og underbygger vores indsats med det nye projekt så godt som muligt

Mapping af kunderejse

Vi kan hjælpe med at afdække jeres kunders rejser på tværs af online- og offline-kanaler. På den måde kan vi sikre, at vi sender så relevant et budskab til den relevante målgruppe som muligt.

Udbygning af kundebase

Vi bruger email-marketing til at udvide kundebasen ved at gøre det nemmere for potentielt interesserede kunder at komme i kontakt med jer. En af metoderne kan eksempelvis være gennem en såkaldt "slide-in" på websitet. Jo mere information, vi har til rådighed om dem, vi skal have fat i, jo mere målrettet og relevant kan vi kommunikere budskaber ud efterfølgende

Automation, triggers og segmentering

Vi hjælper med at opsætte, identificere og eksekvere af triggers og flows med dem, der er på jeres mailing-lister. Jo mere målrettet vores arbejde er med at fange kunden i vedkommendes "touchpoints", jo større værdi kan vi skabe i email-kommunikationen.

Intergration af data og systemer

Vi bygger link mellem kunde- og markedsdata og opnår på den måde synergier mellem hhv. 1., 2. og 3. parts-data. Når vi har det rette datagrundlag kan vi målrette dine budskaber så effektivt og overbevisende som muligt.

Rapportering og tracking

Vi leverer løbende resultater og analyser af indsatsen. Sådan sikrer vi os en konstant fremgang og udvikling af projektet

Copywriting

En anden vigtig del af succesfuld email-marketing er det indhold, der bliver sendt ud. Gennem løbende udarbejdelse af målrettet og konverteringsrettet content til emails, nyhedsbreve og automation-flows kan vi højne succesraten for det indhold, vi sender ud til de personer, der er på vores mailing-lister.

A/B split tests

Vi tester og udvikler løbende hypoteser på websitet for konstant at finde de bedst performende email-kampagner. Gennem dialog med din virksomhed sørger vi for at udtænke, planlægge og udføre relevante og indsigtsskabende tests. Vores tests er baseret på en lang række forskellige parametre som indhold, design og grafik, tidspunktet for udsendelsen af mails, og hvor ofte mails bliver sendt ud

Design og grafik

Vi kan både varetage opgaven med email-marketing for jer eller assistere som sparringspartner, når det gælder generelle designmæssige og grafiske kompetencer samt tests og udarbejdelse af eks. templates. Det hele afhænger af de ressourcer, virksomheden i forvejen har til rådighed

Oplæring og uddannelse

Vi tilbyder oplæring og uddannelse af jeres egne ressourcer inden for kreativ og konverterende copywriting, opsætning og anden eksekvering. Efterfølgende kan vi supplere jer som sparringspartner i forhold til inspiration. Vi kommer eksempelvis gerne og laver workshops for virksomheden og lærer fra os

Vi øger værdien af din nuværende kundebase og hjælper dig med at udbygge den

Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din forretnings behov og situation