Hvad er Programmatic Display?

Programmatic er det automatiserede køb af annonceplads eller - såkaldt - ’inventory’ på Internettet. Over halvdelen af alle bannerannoncer bliver i dag udbudt via realtidsauktioner. Med den rette motor koblet på denne indkøbsform, kan avancerede beslutningstræer såsom brugerens adfærd, tidsvariabler, vejr mv. ligge til grund for indkøbet.

Programmatisk indkøb rammer målgrupper frem for medier. Det betyder, at eksponeringen af et givent banner er baseret på den enkelte persons onlineadfærd.

Der findes en række platforme, som der kan købes programmatisk ind på herunder Adform, Google Doubleclick, Google Display netværk og Xaxis. Vi arbejder på alle platforme og sammensætter et Programmatic Display-program, der matcher strategien.

Hvorfor arbejde med Display?

Igennem Display kan du sprede dit budskab til potentielle kunder, der ikke har haft direkte berøring med dit brand eller ikke er markedet i dag. Når du indkøber programmatisk, kan du skubbe dine budskaber til de rigtige personer og opnå langt større effekt end ved konventionelle reachkampagner.

Programmatic-buying giver dig mulighed for at arbejde med dit medieindkøb baseret på målgrupper og indsigter, som direkte kan overføres ved eksekvering af kampagner. Dermed kan du få skabt et intelligent og automatiseret medieindkøb med mulighed for løbende optimering og udvinding af nye dataindsigter, der kan integreres på tværs af mediekanaler.

Det er altafgørende for effekten af bannermarkedsføring, at de bliver vist på de rigtige tidspunkter og for de rigtige personer. Derfor bør du arbejde med optimering af dit indkøb, så du opnår størst mulig effekt af din investering.

Hvordan starter du?

Vi sætter os sammen og lægger en strategi for dit programmatiske indkøb, der matcher din marketingstrategi og dit mål med annonceringen.

Vi eksekverer indkøbet på de platforme, der bedst matcher, de ønskede aktiviteter. Vi står for alt lige fra budgetter og budgivning til håndtering af bannere og målgrupper.

Om du bare vil i gang med at teste helt simpel målretning eller søger et større automatiseret setup, så står vores specialister klar. Vi vil kunne give dig best-in-class rådgivning om, hvordan du kommer i gang og får lagt en 360-graders-strategi for Programmatic-buying. Læs mere her på siden om, hvad vi kan hjælpe dig med.


Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din virksomheds behov og situation


Sådan hjælper vi dig videre med Programmatic Display

Herunder kan du se de typiske Programmatic Display-ydelser, som vores specialister kan hjælpe dig med:

Display-strategi

Vi lægger en strategi for jeres medieindkøb, så vi sigter mod de rigtige målgrupper, med de rigtige budskaber og på det rigtige tidspunkt

Display-analyse

Ved at lægge cookies på jeres besøgende, kan vi få data på, hvem der i dag besøger jeres website og køber. Det kan vi udnytte til at bygge målgrupper og forstå, hvem jeres kunder er

Opsætning af kampagner

Vi opsætter dine displaykampagner i de ønskede systemer, hvad end det er Adform, Xaxis eller Google

Algoritmer

Vi udarbejder analyser, som vi bruger til at bygge algoritmer. Algoritmerne kan assistere med et mere effektivt og stærkt performende indkøb

Budgetstyring

Kontinuerlig styring og overholdelse af dine budgetter, så dit indkøb håndteres struktureret og effektivt

Målretning

Vi opbygger målgrupper enten via de indbyggede audiences i vores Programmatic-platforme eller opbyggede retargetinglister fra websitet eller emaillister

Integration og Synergi

Koordination imellem dine Display-aktiviteter og andre discipliner såsom Content Marketing, TV, Paid Social eller Email Marketing

Rapportering og Tracking

Via løbende overvågning og tracking af dit Programmatic Display-setup - samt møder og dialog - holder vi dig ajour på effekt og værdi

Programmatic er stadig en af de mest effektive digitale marketing kanaler, du som annoncør kan investere i

Hvordan hjælper vi?


Vi kan hjælpe dig med dit Programmatic program, uanset om du blot er på udkig efter inspiration til din nuværende opsætning, eller om du ønsker et specialistbureau til full-service håndtering.

  • Programmatic Strategi: Via forståelse for dine kunders onlineadfærd, målgrupper, dit websites performance og dine kreativer kan vi lægge den helt rigtige strategi
  • Programmatic Håndtering: Vi bliver jeres Programmatic afdeling og står i tæt dialog med jer for alle aktiviteter i de ønskede platforme som Adform, Xaxis og Google
  • Programmatic Algoritmer: På baggrund af analyser kan vi bygge algoritmer, der optimerer dit indkøb på baggrund af din data - Herunder simple faktorer som vejr og ugedag
  • Xaxis: Quisma er en del af verdens største bureaugruppe - GroupM - og har adgang til indkøbsplatformen Xaxis. Her kan vi foretage programmatisk indkøb særdeles effektivt og til favorable priser

Hvilke udfordringer løser vi?


  • Du udnytter ikke potentialet for Display markedsføring idag
  • Du køber simpelt ind igennem Googles platform
  • Du kører display annoncering uden frekvensstying
  • Du annoncerer uden målretning til specifikke audiences
  • Du forhandler direkte med medier og køber dermed websites frem for audiences
  • Dit medieindkøb bliver ikke styret af data, men af personer der bestemmer hvornår i skal pushe
qusima-logo

Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din forretnings behov og situation


brightedge certification
searchmetrics agency partner