Hvad er Programmatic Display?

Programmatic er et automatiseret køb af annonceplads - også kaldt for "inventory" - på internettet. Over halvdelen af alle banner-annoncer bliver i dag udbudt via automatiserede realtids-auktioner. Med den rette motor koblet på denne indkøbsform kan avancerede beslutningstræer på baggrund af eksempelvis kundernes adfærdsmønstre, tidsvariabler, vejret og mange andre parametre ligge til grund for indkøbet af en bannerannonce.

Programmatisk indkøb rammer målgrupper frem for medier. Det betyder, at eksponeringen af et givent banner er baseret på den enkelte persons onlineadfærd.

Der findes en række platforme, der kan købes programmatisk ind fra. Et par af dem er eksempelvis Adform, Google Doubleclick, Google Display-netværk og Xaxis. Vi arbejder på alle platforme og sammensætter et Programmatic Display-program, der matcher den strategi, der giver mening for din virksomhed.

Hvorfor arbejde med Display?

Ved hjælp af Display kan du sprede dit budskab til potentielle kunder, der ikke har haft direkte berøring med dit brand eller ikke er i markedet i dag. Når du indkøber programmatisk kan du skubbe dine budskaber til de rigtige personer og på den måde opnå langt større effekt end ved konventionelle reach-kampagner.

Programmatic-buying giver dig mulighed for at arbejde med dit medieindkøb baseret på målgrupper og indsigter, som direkte kan overføres ved eksekvering af kampagner. På den måde kan du få skabt et intelligent og automatiseret medieindkøb, og dermed har du også mulighed for løbende at optimere kampagne på baggrund af nye dataindsigter. Alt den viden, vi indsamler om kundens adfærd kan vi integrere på tværs af mediekanaler og på den måde forbedre resultaterne.

Det er altafgørende for effekten af bannermarkedsføring, at de bliver vist på de rigtige tidspunkter og for de rigtige personer. Derfor bør du arbejde med optimering af dit indkøb af annoncer, så du opnår størst mulig effekt af din investering hver gang.

Hvor begynder du?

Vi sætter os sammen og lægger en strategi for dine programmatiske indkøb. Det er vigtigt, at strategien matcher din marketingstrategi, så vi kan nå dine mål med at annoncere.

Vi eksekverer indkøbet på de platforme, der bedst matcher de ønskede aktiviteter. Vi står for alt lige fra budgetter og budgivning til håndtering af bannere og målgrupper.

Om du bare vil i gang med at teste helt simpel målretning eller søger et større automatiseret setup, så står vores specialister klar til at hjælpe. Vi vil kunne give dig best-in-class rådgivning om, hvordan du kommer i gang og får lagt en 360-graders-strategi for programmatic buying. Læs mere her på siden om, hvad vi kan hjælpe dig med.


Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din virksomheds behov og situation


Sådan hjælper vi dig videre med Programmatic Display

Herunder kan du se de typiske Programmatic Display-ydelser, vores specialister kan hjælpe dig med:

Display-strategi

Vi lægger en strategi for jeres medieindkøb, så vi sigter mod de rigtige målgrupper, med de rigtige budskaber og på det rigtige tidspunkt

Display-analyse

Ved at lægge cookies på websitets besøgende kan vi få data på, hvem der i dag besøger jer og køber produkterne. Det kan vi udnytte til at bygge målgrupper og forstå, hvem kunderne er

Opsætning af kampagner

Vi opsætter dine displaykampagner i de ønskede systemer, hvad end det er Adform, Xaxis eller Google

Algoritmer

Vi udarbejder analyser, som vi bruger til at bygge algoritmer ud fra. Algoritmerne kan assistere med et mere effektivt indkøb, der præsterer bedre

Budgetstyring

Vi laver kontinuerlig styring og overholdelse af dine budgetter, så annonce-indkøbene bliver håndteret struktureret og effektivt

Målretning

Vi opbygger målgrupper enten via de indbyggede audiences i vores Programmatic-platforme eller opbyggede re-targetinglister fra websitet eller email-lister. Vi kan med andre ord både målrette annoncer mod de kunder, du kender, og dem, du ikke kender endnu.

Integration og synergi

Vi hjælper med koordination mellem dine Display-aktiviteter og andre discipliner såsom Content Marketing, TV, Paid Social eller Email-marketing

Rapportering og tracking

Vi foretager løbende overvågning og tracking af dit Programmatic Display-setup. Gennem møder og dialog holder vi dig opdateret på effekten af vores indsatser og den værdi, vi skaber

Programmatic er stadig en af de mest effektive digitale marketing kanaler, du som annoncør kan investere i

Hvordan hjælper vi?


Vi kan hjælpe dig med dit Programmatic-program, uanset om du blot er på udkig efter inspiration til din nuværende opsætning, eller om du ønsker et specialistbureau til full-service håndtering. Vi tilbyder:

  • Programmatic-strategi: Ved at forstå dine kunders onlineadfærd, målgrupper og dit websites performance kan vi lægge den helt rigtige strategi
  • Programmatic-håndtering: Vi bliver jeres Programmatic-afdeling og er i tæt dialog med jer for alle aktiviteter i de ønskede platforme som Adform, Xaxis og Google
  • Programmatic-algoritmer: På baggrund af analyser kan vi bygge algoritmer op, der optimerer dit indkøb på baggrund af dine data. Eksempler på mere simple faktorer, vi bygger algoritmer på, inkluderer vejrudsigten og ugedagen
  • Xaxis: Quisma er del af verdens største bureaugruppe - GroupM - og har derigennem adgang til indkøbsplatformen Xaxis. Her kan vi foretage programmatisk indkøb særdeles effektivt og til favorable priser

Hvilke udfordringer løser vi?


  • Begrænset udnyttelse af potentialet i den eksisterende Display-markedsføring
  • Opgradering af indkøbs-kvaliteten gennem Googles platforme
  • Display-annoncering uden frekvens-styring
  • Annoncering, der ikke er målrettet specifikke audiences
  • Indkøb, der fokuserer for meget på websites frem for på publikum
  • Medieindkøb, der ikke bliver styret af mere effektive data, men af personer der bestemmer, hvornår I skal pushe
qusima-logo

Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din forretnings behov og situation


brightedge certification
searchmetrics agency partner