Brug din data klogt med Web Analytics

Tilpas og optimér ud fra hvad du ved - ikke hvad du tror

Hvad er Web Analytics?

Web Analytics er en fælles betegnelse for indsamling og behandling af websitedata med efterfølgende analyse og rapportering.

Dataindsamlingen og behandlingen hjælper dig til at belyse tre essentielle områder i interaktionen med dine kunder:

- Hvordan de er kommet til dit website
- Hvordan de anvender det
- Hvorfor de forlader det

Ved hjælp af Web Analytics får du indblik i, hvor du skal sætte ind, eller hvad du kan ændre for at ramme din målgruppe mere præcist.

Med andre ord hjælper Web Analytics hjælper dig med at forstå hvilke strategier, der leder til forretningsmæssige og værdifulde konverteringer – uanset dit forretningsmål.

Hvorfor bruge Web Analytics?

Du skal bruge Web Analytics, hvis du vil have en grundig forståelse af, hvad der driver dine konverteringer på et databaseret grundlag.

Web Analytics er et af de stærkeste værktøjer til at få mere viden om, hvordan interaktionen med dine kunder virker så effektivt som muligt.

Du skal bruge Web Analytics, hvis du vil følge dine kunder fra første bannervisning til sidste konvertering og til deres næste besøg på jeres site. Konkret skal du anvende Web Analytics, hvis du vil vide:

- Hvad der får dine kunder til at vende tilbage
- Hvorfor der ikke foretages køb
- Hvad der engagerer kunder
- Hvordan dine strategier virker

Hvordan starter du?

Første skridt er at definere hvilke KPI’er, der kan være medvirkende til at afgøre, hvor godt dit website eller din app performer.

Herefter kan vi hjælpe dig med at implementere og konfigurere Web Analytics til at indsamle den rette data fra dit site- samt at rapportere på baggrund af de definerede mål og KPI’er.

Vi kan endvidere hjælpe dig med opsætningen, så du sikrer, at brugbar og valid data indsamles. Efterfølgende kan vi hjælpe dig med at analysere denne data og evt. opstille dashboards. Vi finder i fællesskab ud af hvilke rapporter, der er mest relevante for din forretning.

Efter alt er sat op, og du er flyvende, følger vi dig stadig og hjælper med justeringer eller implementeringer, du evt. får brug for undervejs.

Web Analytics er en rejse – ikke ét projekt.


Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din virksomheds behov og situation


Sådan hjælper vi dig videre med Web Analytics

Herunder kan du se de typiske Web Analytics-ydelser

Datastrategi

Vi lægger sammen en strategi for dit datasæt. Vi afdækker, hvilken data du allerede indsamler, hvilken data du har brug for, og hvor eller hvordan denne skal indhentes

Opsætning af tracking

Ud fra din datastrategi opsætter vi tracking på dit website. Vi sikrer, at den korrekte data indsamles og sørger for, at den bliver gemt således, at den nemt kan bruges i dine modeller og rapporter

Shopping-flow

Vi kigger i fællesskab på shopping-flowet på dit e-commence-site. På denne måde kan vi sikre, at dine kunder oplever et naturligt flow, og såfremt mange falder fra, hvad der skal gøres for at forbedre dette

Dashboard

Vi opretter dashboards til dig, så du altid kan få et hurtigt overblik over netop de konverteringer, der er vigtigst for dig

Justering

Vi hjælper med løbende justering af rapportering og tracking, således du altid har adgang til det, der er vigtigst for dig

Analytics-kurser

Vi afholder løbende kurser, hvor du kan få finpudset eller opbygget dine kompetencer i Web Analytics

Rapportering

Uanset om du vil vide, hvor mange der besøger din website, din kampagnes click-through, eller din Return On Marketing Investment, så hjælper vi dig med at udarbejde detaljerede rapporter

Web Analytics er fundamentet for klog, datadrevet marketing

Hvordan hjælper vi?


Vi kan hjælpe dig, uanset om du allerede har Web Analytics, du blot har brug for en strømlining eller udvidelse, eller om du starter helt fra bunden.

  • Kortlægning af dit site: Vi hjælper dig med at kortlægge dit site og dine kunders shopping-flow. På denne måde bliver det tydeligt, hvad der giver dig bedst værdi at tracke på.
  • Definering af forretningsmål og KPI’er: Formålet med nedsættelse af disse definitioner er at fastsætte, hvordan dit site kan være medvirkende til at nå dine overordnede forretningsmål, og hvordan dit site performer på nuværende tidspunkt- sammenlignet med tidligere. I en workshop definerer vi i fællesskab dine mål og KPI’er.
  • Opsætning af tracking: Via forståelse af dit site, dine kunder, forretningsmål og KPI’er, opsætter vi tracking til indsamling af relevant data.
  • Strømlining: Sammen afdækker vi din nuværende tracking og rapportering for herefter at strømline og opdatere, så den bedre matcher dine behov, og giver dig bedre overblik.
  • Dashboards: Vi hjælper dig med at opsætte de dashboards, der giver dig netop de informationer, du har brug for, så du kan reagere effektivt på dine kunders adfærd.
  • Vedligeholdelse og justeringer: Vi hjælper løbende med vedligeholdelse og justeringer alt efter dit behov. Eksempelvis ved tracking af nye kampagner eller ændringer on-site.

 

Hvem er vi?


Quismas Marketing Technology-team består af et bredt felt af specialister, som mestrer de nyeste teknologier på markedet. Vi har et solidt grundlag for at rådgive og vurdere hvilke muligheder og udfordringer, der kan være forbundet med en opgave. Samtidigt kan vi hjælpe dig med en skræddersyet opsætning og hjælp til Web Analytics.

Udfordringer vi løser:


  • Du ved ikke, hvordan dine kunder bruger dit site
  • Du ved ikke, hvorfor du har mange besøgende men kun få konverteringer, og du ønsker et databaseret grundlag til at ændre dette
  • Du vil gerne vide, hvordan dine kampagner performer
  • Du bruger allerede Web Analytics, men har mistet overblikket eller trænger til at få det opdatereret og strømlinet
qusima-logo

Tag et gratis møde med os, så vi kan sammensætte et projekt, der matcher din virksomheds behov og situation


searchmetrics agency partner
brightedge certification
google premier partner certificate