Amazon Kommer til Danmark

I løbet af vinteren 2018 eller foråret 2019 vil Amazon lancere i Danmark. Arbejder du i ecommerce, vil det over tid få stor indflydelse på din marketing strategi. I USA starter over halvdelen af alle produktsøgninger direkte på Amazon i stedet for Google.

I Tyskland anslås det, at Amazon har taget omkring en tredjedel af al e-handel. Det er massivt, og der er stor sandsynlighed for, at det samme vil ske i Danmark. Derfor er det et stort skift for dig som ecommerce virksomhed, og noget som du bør tage stilling til.

Hvis du har besluttet dig for at være på Amazon er næste skridt en naturlig optimering af din tilstedeværelse. Der er mange overvejelser, du bør gøre dig, og det kan være svært at opveje fordele og ulemper ved at være til stede på Amazon.

Skal du være på Amazon?

Du spørger måske dig selv om, hvorvidt du selv skal være på Amazon. Svaret er ikke nemt, da der er masser af både fordele og ulemper ved Amazons platform. Ligeledes kan du være på Amazon på flere måder og selv vælge din involveringsgrad.

Der er selvfølgelig en risiko ved at gå ind på Amazon, og det er måske heller ikke alle produkter, som du vil have på Amazon. Nogle produkter kan være eksponeret for asiatiske kopivarer, hvilket i nogle tilfælde kan give dig dårlige anbefalinger. Ligeledes lancerer Amazon produkter, som de kan se performer godt i deres eget navn. Det har de gjort med et stort antal produkter i både USA og Europa - så hvis dit produkt er eksponeret for kopier, skal du tænke dig ekstra godt om, inden du vælger Amazon som platform.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt os idag og få et uforpligtigende og gratis møde, hvor vi snakker mulighederne igennem sammen med dig

Se SEO, SEM og CRO i et Amazon univers

Amazon har udviklet en fornuftig programmatisk platform til indkøb af annoncering og positionering. Denne skal du som ecommerce virksomhed se som led i dit marketingmiks på højde med Youtube eller SEM.
Ligeledes kan og skal du arbejde med Amazon som en søgemaskine, hvor dine produkter kæmper om placeringer højt på listerne. Ligesom på Google går forbrugere der søger på Amazon ikke om på side 2. Faktisk forbliver 70% af Amazon brugere, der søger, på side et. Det er derfor absolut essentielt, at du arbejder med din Amazon SEO. Amazons søgemaskine har over 200 parametre, så selvom den ikke er lige så kompleks som Google, så kan du stadig gøre mange ting for sikre gode positioner i søgeresultatet.

amazon_graphic

Vi hjælper dig fra strategi til eksekvering med 3 kerneydelser

Vi kan dels hjælpe dig med de strategiske overvejelser omkring Amazon, dels eksekveringen af din markedsføring på Amazon og dels optimeringen af dine produkter og indhold på Amazon herunder Amazon SEO:

Strategisk overvejelser omkring Amazon

Igennem kortlægning, workshops og strategiarbejde finder vi sammen med jer ud af, om Amazon er en platform, I skal være på. Vi opvejer fordele og ulemper, så i kan tage en mere kvalificeret beslutning.

Forløbet vil her typisk være en blanding af møder og workshops samt desktop research, hvorefter vi vil aflevere en endelig analyse og anbefaling, som I kan lægge jeres Amazon strategi ud fra.

Eksekvering Amazon Media

Vi hjælper dig med at få mest ud af dit mediebudget igennem indkøb af toppositioner og bannere på Amazonplatformen. Vores Amazon specialister vil eksekvere i platformen, så du får højst mulig ROAS/ROI af dit Amazon spend.

Amazon SEO

Vi udvikler og optimerer dit indhold på landingssider og produktsider, så du bliver mere synlig i de organiske Amazon søgninger. Igennem vores globale netværk har vi kendskab til den organiske Amazon algoritme og kan på baggrund af denne optimere til højere placeringer og dermed højere organisk salg på Amazon.


Lad os skræddersy en Amazon strategi for dig

Ecommerce i Danmark er benhårdt. Når der åbner sig en mulighed som denne, hvor du kan være firstmover og erobre gode placeringer på Amazon ved at være først, skal du overveje at gribe den.

Der er ingen tvivl om, at Amazon kommer til Norden for at blive. Såfremt din omsætning er eksponeret for at skifte over til Amazon, er spørgsmålet så bare, om du skal være en del af Amazon, eller om du vil lade dem tage andelen af din omsætning og kæmpe imod.

Amazon er en stor størrelse, og der er mange forskellige områder af Amazon. Derfor vil dit behov for hjælp til Amazon også være unikt for dig.

Uanset om det handler om overvejelser bag overhovedet at komme på Amazon som reseller eller i marketplace, eller om det handler om eksekvering af Amazon SEO eller Amazon markedsføring, er vi klar til at tage din ecommerce forretning til det næste niveau.


Kontakt os og hør hvordan vi kan hjælpe dig videre med Amazon

 Du er mere end velkommen til at tage fat i os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed videre med Amazon.
Brug nedenstående formular eller kontakt Nikolaj Mogensen og Mark Allerup direkte.

Nikolaj Mogensen

Head of Quisma Danmark

Mark Allerup

Digital Strategist