Derfor er B2B marketing anderledes end B2C

Når du arbejder med B2B marketing, er det sjældent volumen, der er i fokus. B2B markedsføring handler nemlig om at skabe stærke leads, som din salgsafdeling kan lukke. Derfor er kvaliteten af leads vigtigere end volumen.

Kvalitet i din B2B markedsføring handler om at ramme de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt med det rigtige indhold. Det handler dermed ikke om simple budskaber om køb, da købsrejsen ofte er kompleks og lang. Derfor skal du arbejde helt anderledes med din markedsføring, hvor du modner kunder ned igennem købsrejsen inden de konverterer til leads.

Uanset hvilken B2B branche du er i, vil der være rigtig meget research, inden dine potentielle kunder tager kontakt til dig. Derfor skal du ofte i din B2B marketing strategi arbejde fokuseret på Owned Media igennem kanaler som SEO, email og marketing automation i højere grad og fokusere dit marketing budget præcist imod nøje udvalgte målgrupper.

Derfor er B2B marketing anderledes end B2C

Når du arbejder med B2B marketing, er det sjældent volumen, der er i fokus. B2B markedsføring handler nemlig om at skabe stærke leads, som din salgsafdeling kan lukke. Derfor er kvaliteten af leads vigtigere end volumen.

Kvalitet i din B2B markedsføring handler om at ramme de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt med det rigtige indhold. Det handler dermed ikke om simple budskaber om køb, da købsrejsen ofte er kompleks og lang. Derfor skal du arbejde helt anderledes med din markedsføring, hvor du modner kunder ned igennem købsrejsen inden de konverterer til leads.

Uanset hvilken B2B branche du er i, vil der være rigtig meget research, inden dine potentielle kunder tager kontakt til dig. Derfor skal du ofte i din B2B marketing strategi arbejde fokuseret på Owned Media igennem kanaler som SEO, email og marketing automation i højere grad og fokusere dit marketing budget præcist imod nøje udvalgte målgrupper.

Skab flere leads og øget salg med klog B2B marketing

Når vi hjælper vores kunder med B2B marketing, handler det om at gøre det helt rigtige. Du skal lave det rette miks imellem dine betalte kanaler og din egne kanaler, hvor du skubber kunden ned igennem købsrejse med uddannende indhold, som aktiveres på betalte kanaler præcist.

Klog B2B marketing handler for os om på den ene side at bygge det rette indhold ud fra data og på den anden side at aktivere indholdet klogt igennem retargeting flows og præcis målretning.

En god B2B marketing strategi indholder ofte en email automation del, fordi emailen er et effektivt værktøj til at kommunikere præcist til de rette beslutningstagere - både igennem selve emailen og igennem aktiveringen af email på platforme som Google, LinkedIn og Facebook.

Tænk evergreen frem for kampagner i din B2B marketing

En af de største faldgrupper inden for B2B marketing er ikke at arbejde med evergreen indhold og i stedet arbejde som et slags nyhedsmedie. Som B2B virksomhed skal du bygge det rigtige indhold frem for bare at bygge indhold. Derfor anbefaler vi ofte vores kunder at lave færre stykker indhold, som har bedre kvalitet for derefter at aktivere indholdet mere effektivt.

Vejen til at ramme det helt rigtige indhold går igennem grundig analyse af, hvilket indhold din målgruppe rent faktisk har behov for igennem deres kunderejse og så sætte effektiv B2B markedsføring op omkring indholdet.

Skab flere leads og øget salg med klog B2B marketing

Når vi hjælper vores kunder med B2B marketing, handler det om at gøre det helt rigtige. Du skal lave det rette miks imellem dine betalte kanaler og din egne kanaler, hvor du skubber kunden ned igennem købsrejse med uddannende indhold, som aktiveres på betalte kanaler præcist.

Klog B2B marketing handler for os om på den ene side at bygge det rette indhold ud fra data og på den anden side at aktivere indholdet klogt igennem retargeting flows og præcis målretning.

En god B2B marketing strategi indholder ofte en email automation del, fordi emailen er et effektivt værktøj til at kommunikere præcist til de rette beslutningstagere - både igennem selve emailen og igennem aktiveringen af email på platforme som Google, LinkedIn og Facebook.

Tænk evergreen frem for kampagner i din B2B marketing

En af de største faldgrupper inden for B2B marketing er ikke at arbejde med evergreen indhold og i stedet arbejde som et slags nyhedsmedie. Som B2B virksomhed skal du bygge det rigtige indhold frem for bare at bygge indhold. Derfor anbefaler vi ofte vores kunder at lave færre stykker indhold, som har bedre kvalitet for derefter at aktivere indholdet mere effektivt.

Vejen til at ramme det helt rigtige indhold går igennem grundig analyse af, hvilket indhold din målgruppe rent faktisk har behov for igennem deres kunderejse og så sætte effektiv B2B markedsføring op omkring indholdet.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt os idag og få et uforpligtigende og gratis møde, hvor vi snakker mulighederne igennem sammen med dig

Sådan hjælper vi dig med B2B marketing eksekvering

Vi hjælper dig med sætte et effektivt B2B marketing framework op fra A til Z. Vi analyserer, lægger strategier og eksekverer både på dine egne kanaler og på betalte kanaler, så du får skabt synergi kanalerne igennem og får skabt kommunikation, der netop kan modne leads og gøre dem klar til varmt outreach.

Analyse

Vi analyserer dine kunders B2B købsrejse og kigger ned i data omkring, hvad for noget indhold der virker for lignende virksomheder idag både igennem søgeordsanalyse, top content analyser og målgruppeanalyser.

Strategi

Ud fra vores analyser kan vi lægge den rette strategi for din B2B marketing ved at tage købsrejser, kommunikations- og automationflows for dine brugere. Eksempelvis at vi igennem lead ads på sociale medier opsamler emails med et stykke gated content og herefter modner den potentielle kunde med emails og marketingbudskaber på de relevante kanaler.

Eksekvering

Herefter hjælper vi dig med at eksekvere din B2B marketing strategi ved både at hjælpe dig med opbygning af indhold på dit website og i dine emails samt opsætte effektiv markedsføring i betalte kanaler som AdWords, Linkedin og igennem Display.

Analyse

Vi analyserer dine kunders B2B købsrejse og kigger ned i data omkring, hvad for noget indhold der virker for lignende virksomheder idag både igennem søgeordsanalyse, top content analyser og målgruppeanalyser.

Strategi

Ud fra vores analyser kan vi lægge den rette strategi for din B2B marketing ved at tage købsrejser, kommunikations- og automationflows for dine brugere. Eksempelvis at vi igennem lead ads på sociale medier opsamler emails med et stykke gated content og herefter modner den potentielle kunde med emails og marketingbudskaber på de relevante kanaler.

Eksekvering

Herefter hjælper vi dig med at eksekvere din B2B marketing strategi ved både at hjælpe dig med opbygning af indhold på dit website og i dine emails samt opsætte effektiv markedsføring i betalte kanaler som AdWords, Linkedin og igennem Display.

Læs vores komplette guide til B2B marketing

Vi har skrevet en 40 siders ebog om B2B marketing, som du med fordel kan læse for at få indblik i vores arbejdsmetoder og tilgang til den mest effektive B2B strategi. I bogen finder du masser af B2B marketingmodeller, kanalstrategier, effektmåling og kunderejsemodeller.

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Læs vores komplette guide til B2B marketing

Vi har skrevet en 40 siders ebog om B2B marketing, som du med fordel kan læse for at få indblik i vores arbejdsmetoder og tilgang til den mest effektive B2B strategi. I bogen finder du masser af B2B marketingmodeller, kanalstrategier, effektmåling og kunderejsemodeller.

Du tilmelder dig samtidig vores e-mailliste og vil modtage e-mails med nyheder og guides. Se vores betingelser og privatlivspolitik på www.quisma.dk/betingelser.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med din B2B marketing?

Hvis du har yderligere spørgsmål til, hvordan Quisma kan hjælpe dig med din B2B marketingstrategi, så tag endelig fat i os. Vi tager gerne en uforpligtende snak, hvor du kan høre, hvad Quisma kan gøre for dig og din B2B virksomhed- uanset om det er på et strategisk eller eksekverende niveau. Brug nedenstående formular eller kontakt Nikolaj Mogensen og Mark Allerup direkte.

Nikolaj Mogensen

Head of Quisma Danmark

Mark Allerup

Digital Strategist