Skab øget vækst i din webshop

Har du behov for at skabe større vækst i din webshop? I så fald kan Quisma hjælpe dig videre med forretnings- og kpi-dreven digital marketing. Vi sætter det rigtige team af specialister til at optimere dit ecommerce setup, så du skaber vækst i omsætningen fra dag 1.

Når vi arbejder med ecommerce handler det dels om at skabe den rigtige overordnede ecommerce strategi og dels om at sætte de rigtige specialister på holdet med den rigtige teknologi, der matcher dit behov og niveau.

Vi går ind fra toppen og ser på, hvor der kan skabes størst vækst med det samme. Uanset om det handler om at optimere SEM setuppet eller optimere webshoppen igennem konverteringsoptimering (CRO).

Hvorfor arbejde målrettet med e-commerce?

Der kommer stadig større konkurrence indenfor ecommerce, og du skal konstant udvikle din platform til at kunne udnytte de forskellige teknologier og indkøbsmuliger, du har til rådighed. Marketing indenfor ecommerce handler ikke længere blot om at have styr på dit SEM og din SEO men i højere og højere grad om at skabe automatisering omkring dine budskaber.

Når du arbejder effektivt med marketing indenfor ecommerce vil du opleve, at der er stor værdi at hente i effektiviseringen af din marketing indsats. Dels fordi du kan nedbringe manuelle processer som budstyring og kampagnearbejde, og dels fordi du, med en lang række ecommerce teknologier, kan gøre din marketing mere effektiv ved at ramme de rigtige brugere på det rigtige tidspunkt.

Du skal både arbejde med traffikskabende aktiviteter og optimering af oplevelsen og konverteringsraten på din webshop samt optimere flowet før og efter købet igennem intelligente budskaber.

Hvorfor arbejde målrettet med e-commerce?

Der kommer stadig større konkurrence indenfor ecommerce, og du skal konstant udvikle din platform til at kunne udnytte de forskellige teknologier og indkøbsmuliger, du har til rådighed. Marketing indenfor ecommerce handler ikke længere blot om at have styr på dit SEM og din SEO men i højere og højere grad om at skabe automatisering omkring dine budskaber.

Når du arbejder effektivt med marketing indenfor ecommerce vil du opleve, at der er stor værdi at hente i effektiviseringen af din marketing indsats. Dels fordi du kan nedbringe manuelle processer som budstyring og kampagnearbejde, og dels fordi du, med en lang række ecommerce teknologier, kan gøre din marketing mere effektiv ved at ramme de rigtige brugere på det rigtige tidspunkt.

Du skal både arbejde med traffikskabende aktiviteter og optimering af oplevelsen og konverteringsraten på din webshop samt optimere flowet før og efter købet igennem intelligente budskaber.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt os idag og få et uforpligtigende og gratis møde, hvor vi snakker mulighederne igennem sammen med dig

Sådan sætter du den rigtige e-commerce marketing strategi

Den mest effektive ecommerce marketing strategi handler om det rette miks imellem klassiske performance marketing kanaler som SEM, SEO, Paid Social og programmatic og optimeringen af din platform til højere konverteringsrater igennem automation, email og CRO.

Når vi arbejder med vores kunder tilknytter, vi en digital strateg, der bygger jeres ecommerce marketing strategi og derefter aktiverer de respektive specialister, der hver især ned i deres felt optimerer kanalerne. Ecommerce er ikke en disciplin i sig selv - men nærmere en sammensætning af de rigtige discipliner og kanaler til den overordnede strategi, der skaber øget omsætning i din webshop.


Når vi optimerer kunders ecommerce, arbejder vi typisk med disciplinerne:

Paid Social

Opsætning og optimering af dels specifikke kampagnespor for kunderne samt optimering af retargeting setups på eksempelvis Facebook igennem skræddersyede DPA løsninger.

Programmatic

Optimering af dels indkøb af programmatiske banner og dels retargetting igennem egenudviklede DCO løsninger, der sikrer den best mulige og kloge aktivering af retargeting samt eksempelvis tilbudsavsier

DCO

Opsætning af dynamiske bannere, der både bruges på Facebook (DPA) og i klassiske bannere gør arbejdet omkring kreativer langt mere effektivt og sikrer, at budskabet passer på brugeren dynamisk og personaliseret.

Web Analytics

Sikring af korrekt opsætning af GA igennem udnyttelse af enhanced ecommerce, datavalidering og korrekt opsætning af mål, KPI, attribution og funnels.

SEM

Det faste håndværk i en optimeret SEM konto rettet specifikt imod ecommerce samt automation igennem dayparting, scripts og algoritmer, der sikrer den mest effektive ecommerce muligt

Konverteringsoptimering

Optimering af konverteringsraten ved at skabe en så god og nem brugeroplevelse af webshoppen som muligt sikrer en højere konverteringsrate af ecommerce platformen og dermed mere salg.

SEO

Optimering af ecommerce platformen til optimal performance i forhold til Google algoritmer, hvilket indebærer alt lige fra den rigtige informationsarkitektur, content på de rigtige sider til den tekniske formåen af platformen samt opbygning af autoritet igennem linkbuilding.


E-commerce forretnings KPI’er

Det altoverskyggende KPI for din ecommerce er øget salg. Det er det, vi altid arbejder imod i de respektive kanaler, vi hjælper vores kunder ud fra. Vi arbejder datadrevet og resultatorienteret sammen med vores kunder, og kan vi ikke skabe vækst og værdi for jer, skal vi ikke hjælpe jer.

En høj Return On Ad Spend (ROAS) er et sekundært KPI for mange af vores kunder, men mest af alt handler arbejdet med ecommerce om godt købmandsskab. Vi går ind i et tæt samarbejde med vores kunder omkring fastlæggelse af strategien, og det vi ønsker at opnå med aktiviteterne, og vi tror på, at mere salg overskygger en høj ROAS.

bodylab billede, mand træner
BODYLAB CASE
Læs mere

Bodylab Case

Vi har over en årrække hjulpet Bodylab med skabe stor vækst på deres ecommerce igennem optimering af deres SEM og Paid Social. Vi har blandt andet hævet deres omsætning igennem AdWords med 15% samtidigt med at vi sænkede deres omkostninger med 17% og hævede konverteringsraten med 17%. Forestil dig, hvad det vil gøre for din forretning.

Læs mere om casen.

DK COMPANY
DK COMPANY
Læs mere

DK Company Case

DK Company er Danmarks næststørste modeselskab. Gennem et strategisk samarbejde har Quisma været med til, at forme og eksekvere den digitale kanalstrategi for Companys, InWear, Part Two, Soaked in Luxury og Matinique. Med fokus på performance har vi taget udgangspunkt i kanalerne med de bedste resultater og justeret indsatsen herefter.

Læs mere om casen.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Tag kontakt til os i dag. 

 

Hvis du har yderligere spørgsmål til, hvordan Quisma kan vækste din ecommerce forretning, så hiv endelig fat i os. Du er også velkommen til at tage en uforpligtende snak med os, hvis du har lyst til at høre mere om, hvad Quisma kan gøre for dig og din digitale markedsføring - uanset om det er på et strategisk eller eksekverende niveau. Brug nedenstående formular eller kontakt Nikolaj Mogensen og Mark Allerup direkte.

Nikolaj Mogensen

Head of Quisma Danmark

Mark Allerup

Digital Strategist