Hvad er leadgenerering?

Leadgenerering handler om at skaffe nye kunder. Formålet er at tiltrække potentielle kunder til dit website og få dem til at vise interesse i din virksomhed ved at udføre en bestemt handling. Leads kan genereres ved udfyldelse af kontaktformularer, tilmelding til nyhedsbrev og events eller ved download af content.

Hvis du arbejder med din leadgenerering, kan du potentielt øge din omsætning. Jo mere du arbejder med leadgenerering, jo flere anvendelige leads vil du få. Det er imidlertid ikke nok at indsamle leads, du skal også udnytte dine leads og række ud til dem eller forsøge at modne dem. På sigt skal din leadgenerering gerne ende ud i salg. Dermed øger du din omsætning gennem din leadgenerering.

leadgenerering

Hvad er leadgenerering?

Leadgenerering handler om at skaffe nye kunder. Formålet er at tiltrække potentielle kunder til dit website og få dem til at vise interesse i din virksomhed ved at udføre en bestemt handling. Leads kan genereres ved udfyldelse af kontaktformularer, tilmelding til nyhedsbrev og events eller ved download af content.

Hvis du arbejder med din leadgenerering, kan du potentielt øge din omsætning. Jo mere du arbejder med leadgenerering, jo flere anvendelige leads vil du få. Det er imidlertid ikke nok at indsamle leads, du skal også udnytte dine leads og række ud til dem eller forsøge at modne dem. På sigt skal din leadgenerering gerne ende ud i salg. Dermed øger du din omsætning gennem din leadgenerering.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt os idag og hør og få et uforpligtigende og gratis møde, hvor vi snakker mulighederne igennem sammen med dig

Træk kunderne igennem købsrejsen med din leadgenering

God leadgenerering handler om at forstå kunderne og den rejse de tager. Ved hele tiden at følge kunden igennem kunderejsen, kan du ved god leadgenerering, trække kunden igennem til de er klar til at købe. Det er derfor vigtigt at du først forstår dine kunders købsrejse og er i stand til at sætte marketing op omkring hele rejse. Alt for mange virksomheder laver kun marketing og håber på direkte respons. Med leadgenering ved du at købsrejsen er længere og du bygger dermed et marketingsetup, der har langt større effekt netop fordi du er i stand til at være relevant over for potentielle købere på det rette tidspunkt.

leadgenerering-kunderejse

Den rette målgruppe

Markedsfør dig overfor den rette målgruppe og de rigtige personer igennem kanaler som LinkedIn, SEM, SEO, Paid Social eller programmatic

Marketing Automation

Byg et marketing automation setup, hvor du modner potentielle leads ned igennem købsrejse igenn både betalte kanaler i form af retargeting og egne kanaler i form af eksempelvis emails

Lead Nurturing

Luk salget igennem outreach eller digital marketing som retargeting med direkte kontakt som formålt


Sådan bygger vi dit leadgenererings-framework

Leadgenering-projekt

1: Sæt KPI'er

KPI er forkortelsen for Key Performance Indicators. Det er de indikatorer, hvorfra du kan vurdere, om du når dit mål. At sætte en målsætning er essentielt for din digitale markedsføring - uden et mål kan du ikke vide, om du når det.

4: Opsæt annoncering

Når du har bygget din landingsside og optimeret den mod organisk trafik, er det næste skridt at opsætte annoncering, for at samle flere leads. Til at opsætte betalt annoncering kan du blandt andet arbejde med Google AdWords, Paid Social eller Display.

2: Forstå din målgruppe

For at skaffe de bedste leads er det vigtigt, at du har defineret din målgruppe. Jo mere defineret din målgruppe er, jo bedre kan du effektivisere din kommunikation. For at definere din målgruppe bør du overveje forskellige demografier såsom køn, alder, interesser og stillinger. Derudover kan du lave en søgeordsanalyse og undersøge, hvilke søgeord forskelige målgrupper søger efter.

5: Få dine leads ind i de rigtige flows

En god måde at udnytte dine indsamlede leads er at skyde dem ind i seperate e-mailflows. Når dine leads er en del af et flow, kan du specificere din kommunikation og lettere varme dem op til et potentielt køb. Disse flows kan opsættes automatisk, hvilket er genialt for kontinuerlig leadgenerering.

3: Byg din landingsside

Før du kan begynde at indsamle gode leads, skal du bygge eller optimere din landingsside. Der er flere elementer, som du skal have in mente, når du arbejder med din landingsside. Det er især vigtigt at gøre brug af CTA, USP'er, visuelle elementer, afsnit og fængende overskrifter. Det er ikke ligegyldigt, hvor du placerer disse elementer. Placeringen har stor betydning for, om dine brugere foretager den handling, som du ønsker.

For at indsamle leads og skabe en effektiv leadgenerering er det vigtigt at lave en god formular, som er brugervenlig og let at forstå. Det er vigtigt, at du på knappen kommunikerer, det vigtigste i knappens funktion - det er ikke nok, at der på knappen står "send".

6: Kontinuerlig optimering af leadgenerering

Det er en kontinuerlig proces at optimere sin leadgenerering. Selvom du har fået en masse leads, er det vigtigt, at du fortsætter med at optimere din leadgenerering, for at få flere brugbare leads. Opdater løbende dine formularer eller udarbejd nyt indhold, som vækker interesse hos brugeren.

Lead nuturing er den proces, hvor du udvikler en relation til købere på alle stadier af købsrejsen. Det handler om at pleje din leads og modne dem til potentielle køb.


Lad os skræddersy et leadgeneringsframework til dig

Dit marked og din virksomhed er unik. Der er aldrig 2 leadgenerings-strategier der er ens. Derfor vil vi tage dig i hånden og bygge lige præcis det setup, der matcher dig og din virksomhed.

Igennem indledende møder, workshops og oplæg vil vi komme frem til den strategi for leadgenering, der matcher marked, budget, ambition og team. Vi sætter dig sammen med en digital strategist, der bygger strategien sammen med vores specialister.

Vi kan stå for at bygge strategien for dig, så du selv kan eksekvere den og vi kan hjælpe dig med at eksekvere hele setuppet fra A til Z. Hvis du lader os håndtere al din leadgenerering, vil du kunne læne dig tilbage og vente på, at leadsene kommer ind til salgsafdelingen.

Leadgenerering-forloeb

Lad os skræddersy et leadgeneringsframework til dig

Dit marked og din virksomhed er unik. Der er aldrig 2 leadgenerings-strategier der er ens. Derfor vil vi tage dig i hånden og bygge lige præcis det setup, der matcher dig og din virksomhed.

Igennem indledende møder, workshops og oplæg vil vi komme frem til den strategi for leadgenering, der matcher marked, budget, ambition og team. Vi sætter dig sammen med en digital strategist, der bygger strategien sammen med vores specialister.

Vi kan stå for at bygge strategien for dig, så du selv kan eksekvere den og vi kan hjælpe dig med at eksekvere hele setuppet fra A til Z. Hvis du lader os håndtere al din leadgenerering, vil du kunne læne dig tilbage og vente på, at leadsene kommer ind til salgsafdelingen.

Leadgenerering-forloeb

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Tag kontakt til os i dag. 

Hvis du har yderligere spørgsmål til, hvordan Quisma kan øge din leadgenerering, så hiv endelig fat i os. Du er også velkommen til at tage en uforpligtende snak med os, hvis du har lyst til at høre mere om, hvad Quisma kan gøre for dig og din digitale markedsføring - uanset om det er på et strategisk eller eksekverende niveau. Brug nedenstående formular eller kontakt Nikolaj Mogensen og Mark Allerup direkte.

Nikolaj Mogensen

Head of Quisma Danmark

Mark Allerup

Digital Strategist