Hvad er Marketing Orchestration?

Marketing Orchestration handler om at få alle sine marketingkanaler til at spille bedre sammen for at skabe en strømlinet brugeroplevelse. Vi ser en konstant udvikling i både kanaler og platforme, og vi har som forbrugere flere touchpoints end nogensinde før med brands. Derfor er det vigtigt at kunne give forbrugerne en sammenhængende oplevelse på tværs af både købsrejse og touchpoints.

Marketing Orchestration er opbygget omkring kunden og ikke omkring kampagner eller medier. Det er med andre ord en koordineret måde, hvorpå man orkestrerer mere personaliseret markedsføring på tværs af både kanaler og devices. Resultatet af at arbejde mere holistisk og integreret med sine marketingkanaler er øget effekt og dermed øget omsætning til din forretning.

Hvorfor Marketing Orchestration?

Forbrugere stiller krav om genkendelse og relevans. De brands der ikke formår at genkende og respondere på sine målgruppers behov bliver både opfattet som useriøse og går samtidig glip af vigtig omsætning. Derudover er der også mange penge at spare på sine medieinvesteringer, ved at kommunikere mere integreret og målrettet, frem for at arbejde med fire eller fem forskellige kanalstrategier.

Hvordan kommer jeg i gang med Marketing Orchestration?

Det første du skal gøre er at identificere det mest optimale kanalmix. Herefter handler det om at udarbejde en strategi for, hvordan du omsætter målgruppe-, interaktion- og adfærdsdata til konkrete workflows der går på tværs af kanaler, således at din strategi bliver mere effektiv og integreret. Herefter handler det om at udarbejde de rigtige kreativer og det rigtige indhold, og til sidst sørge for at opsætte et Marketing Orchestration Dashboard, der giver dig det totale overblik over din digitale marketingperformance på tværs af kanaler i realtid.

Hvad er Marketing Orchestration?

Marketing Orchestration handler om at få alle sine marketingkanaler til at spille bedre sammen for at skabe en strømlinet brugeroplevelse. Vi ser en konstant udvikling i både kanaler og platforme, og vi har som forbrugere flere touchpoints end nogensinde før med brands. Derfor er det vigtigt at kunne give forbrugerne en sammenhængende oplevelse på tværs af både købsrejse og touchpoints.

Marketing Orchestration er opbygget omkring kunden og ikke omkring kampagner eller medier. Det er med andre ord en koordineret måde, hvorpå man orkestrerer mere personaliseret markedsføring på tværs af både kanaler og devices. Resultatet af at arbejde mere holistisk og integreret med sine marketingkanaler er øget effekt og dermed øget omsætning til din forretning.

Hvorfor Marketing Orchestration?

Forbrugere stiller krav om genkendelse og relevans. De brands der ikke formår at genkende og respondere på sine målgruppers behov bliver både opfattet som useriøse og går samtidig glip af vigtig omsætning. Derudover er der også mange penge at spare på sine medieinvesteringer, ved at kommunikere mere integreret og målrettet, frem for at arbejde med fire eller fem forskellige kanalstrategier.

Hvordan kommer jeg i gang med Marketing Orchestration?

Det første du skal gøre er at identificere det mest optimale kanalmix. Herefter handler det om at udarbejde en strategi for, hvordan du omsætter målgruppe-, interaktion- og adfærdsdata til konkrete workflows der går på tværs af kanaler, således at din strategi bliver mere effektiv og integreret. Herefter handler det om at udarbejde de rigtige kreativer og det rigtige indhold, og til sidst sørge for at opsætte et Marketing Orchestration Dashboard, der giver dig det totale overblik over din digitale marketingperformance på tværs af kanaler i realtid.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt os idag og få et uforpligtigende og gratis møde, hvor vi snakker mulighederne igennem sammen med dig

Sådan kan vi hjælpe dig med Marketing Orchestration

Indhold

Vi hjælper jer med lave det helt rigtige indhold, tekster, value propositions og landingsider, der konverterer jeres trafik til salg

Data & integrationer

Vi får data til at flyde på tværs af jeres økosystem og sikrer, at vi altid opsamler og udnytter den tilgængelige data i resten af strategien.

Kunderejser

Vi sørger for at sælge når vi skal sælge og informere, når vi skal informere.

Rapportering & Dashboards

Vi laver et digitalt performance marketing dashboard, der giver real-time indsigter i performance på tværs af alle kanaler. Attribution sikrer at resultaterne samtidig giver et retvisende billede af den værdi kanalerne bidrager til.

Strategi

Vi bygger jeres strategi fra a-z og sikrer at de rette kanaler, målgrupper, flows, datastrømme, budskaber og rapportering hjælper jer med at opnå jeres forretnings- og vækstmål.

Kanalmix

Sammensætningen af de rigtige kanaler på de rigtige tidspunkter kræver udvikling af et optimalt kanalmix, der går på tværs af købsrejsen. Vi hjælper jer til det bedste kanalmix for jer.

Kanalsynergier

Hver kanal har forskellige styrker. Vi hjælper jer med at udnytte alle styrkerne i jeres kanalmix. Vi udnytter de synergier der går på tværs af platforme i form af datadeling, målgrupper, adfærd, budstyring og algoritmer.

Flow kommunikation

Det er vigtigt at kunne fortælle den rigtige historie over tid. Det kalder vi regelbaseret flow-kommunikation. Vi hjælper jer med at tegne de rigtige workflows, så jeres fortælling bliver både inspirerende, sammenhængende og konverterende.

Målgrupper

Vi hjælper jer med at lave målgrupper, der kan konverteres til læsbare audiences i de digitale indkøbsplatforme og integrere det i jeres kanalstrategi.

Sådan kan vi hjælpe dig med Marketing Orchestration

Indhold

Vi hjælper jer med lave det helt rigtige indhold, tekster, value propositions og landingsider, der konverterer jeres trafik til salg

Data & integrationer

Vi får data til at flyde på tværs af jeres økosystem og sikrer, at vi altid opsamler og udnytter den tilgængelige data i resten af strategien.

Kunderejser

Vi sørger for at sælge når vi skal sælge og informere, når vi skal informere.

Rapportering & Dashboards

Vi laver et digitalt performance marketing dashboard, der giver real-time indsigter i performance på tværs af alle kanaler. Attribution sikrer at resultaterne samtidig giver et retvisende billede af den værdi kanalerne bidrager til.

Strategi

Vi bygger jeres strategi fra a-z og sikrer at de rette kanaler, målgrupper, flows, datastrømme, budskaber og rapportering hjælper jer med at opnå jeres forretnings- og vækstmål.

Kanalmix

Sammensætningen af de rigtige kanaler på de rigtige tidspunkter kræver udvikling af et optimalt kanalmix, der går på tværs af købsrejsen. Vi hjælper jer til det bedste kanalmix for jer.

Kanalsynergier

Hver kanal har forskellige styrker. Vi hjælper jer med at udnytte alle styrkerne i jeres kanalmix. Vi udnytter de synergier der går på tværs af platforme i form af datadeling, målgrupper, adfærd, budstyring og algoritmer.

Flow kommunikation

Det er vigtigt at kunne fortælle den rigtige historie over tid. Det kalder vi regelbaseret flow-kommunikation. Vi hjælper jer med at tegne de rigtige workflows, så jeres fortælling bliver både inspirerende, sammenhængende og konverterende.

Målgrupper

Vi hjælper jer med at lave målgrupper, der kan konverteres til læsbare audiences i de digitale indkøbsplatforme og integrere det i jeres kanalstrategi.


Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Tag kontakt til os i dag. 

Hvis du har yderligere spørgsmål til, hvordan Quisma kan hjælpe dig med at skabe det helt rigtige kanalmix i din marketing orchestration strategi, så hiv endelig fat i os. Du er også velkommen til at tage en uforpligtende snak med os, hvis du har lyst til at høre mere om, hvad Quisma kan gøre for dig og din digitale markedsføring - uanset om det er på et strategisk eller eksekverende niveau. Brug nedenstående formular eller kontakt Nikolaj Mogensen og Mark Allerup direkte.

Mark Allerup

Digital Director