E-bog - Voice Search er fremtiden | Quisma

Det finder du i Voice Search e-bogen

I denne e-bog får du et indblik i den rivende udvikling, fænomenet Voice Search gennemgår i øjeblikket, og hvordan du som marketeer bør optimere imod Voice Search for at få mest muligt ud af din marketingstrategi. Det menes, at halvdelen af alle søgninger vil være stemmesøgninger om to år, og derfor er det vigtigt at optimere din search strategi allerede nu, så du er klar og på forkant, når denne nye tendens virkelig tager fat.

Voice Search bogen giver dig hands on konkrete metoder til, hvordan du kan optimere dit website mod Voice Search. Her ser du et udpluk af bogens guldkorn.

example of ebook

Optimering mod Voice Search

Voice Search kan både tappe ind i din telefons funktioner og i søgemaskiner, og ifølge Google står Voice Search for 20% af alle vores søgninger. Den nye søgetendens ændrer den måde, forbrugere søger på, og derfor også den måde du skal optimere dit website.

At ranke nummer ét på Google er ikke længere den bedste position - positionen man skal sigte mod er Position 0.

Featured Snippet ranking-faktorer

Hvis du vil sikre dig position 0 i Googles søgeresultater, kan du arbejde med at optimere mod Featured Snippets. Alle de klassiske ranking-faktorer gælder også, hvis du vil optimere mod en featured snippet. Det betyder, at du skal have et teknisk optimeret site, indhold der matcher de søgeord, du vil findes på, links der bygger troværdighed og en positiv adfærd på din hjemmeside.

ebook example

Fremtidens Voice Search

I e-bogen vil du få et indblik i, hvordan Voice Search vil udvikle sig inden for de næste par år. Vi vil højst sandsynlig se, at måden, vi spørger en virtuel assistent på, vil ændre sig. Derfor er det vigtigt at være på forkant med de nyeste tal og trends inden for dette område og tilpasse dine marketing strategier, efterhånden som forbrugernes adfærd ændrer sig.

Introduktion til e-bogen

Voice Search fylder mere og mere i Search, og derfor er det værd at holde øje med tendensens udvikling. Der bliver foretaget stemmesøgninger efter information, produkter og tjenester, og forbrugernes søgeadfærd har ændret sit markant de seneste år.

Voice search faciliterer hurtigere, lettere, sjovere og en mere præcis oplevelse, når man søger. Forbrugerne vil i større og større omfang forvente hurtigere, mere relevante, personaliserede og friktionsfrie oplevelser, og voice search har potentialet for – understøttet af machine learning – at spille en stor rolle for brands i at efterkomme disse forventninger. Derfor er det naturligvis vigtigt, at du sætter dig ind i de initiativer, du kan tage for at arbejde målrettet mod at optimere imod voice search og skabe resultater for din virksomhed herigennem.

Rigtig god læselyst.


Voice Search undersøgelse

Download e-bogen og se resultaterne fra vores undersøgelse om, hvordan og hvor vi bruger Voice Search i danmark.

survey result - how often will you use voice search in the future

Bag Voice Search bogen

Louise Boisen
Project Coordinator

Louise er projektkoordinator for Quisma. Hun er ansvarlig for bureauets marketing og arbejder dagligt med Quismas kommunikative udtryk på alle digitale kanaler. Hun arrangerer ligeledes Quismas marketing events i form af kurser, morgenseminarer og webinarer.

Tobias Hyldeborg
SEO og webanalytics specialist

Tobias er SEO & Webanalytics specialist hos Quisma. Han arbejder til daglig med en lang række regionale og nordiske kunder og er ansvarlig for Quismas Copywiters og SEO assistenter, som bidrager med content, outreach og rapportering.

Anne Louise

Anne Louise Rom
Content Marketing Intern

Anne Louise er Content Marketing praktikant hos Quisma. Hun arbejder med at producere indhold til alle Quismas digitale kanaler, herunder website, annoncering, SoMe og artikler.