Få hele analysen om danskernes adfærd under COVID-19

By Blog Leave a comment

Quisma & GroupM analyse COVID-19

COVID-19 har på kort tid vendt op og ned på danskernes hverdag, og det skaber en øget bekymring om samfundets fremtid. Trods at danskerne har fået mere tid derhjemme, føler mange sig mere stressede, rastløse eller ensomme i kraft af corona-krisen i Danmark. Samtidig ændrer det i vores medie- og forbrugsvaner, hvor det sociale liv er rykket online, og forbruget af  nyhedsmedier, sociale medier, streaming services og traditionelt TV er øget markant. Vi ser også, en ændring i forbrugsadfærden og indkøbsvaner i takt med at karantæneforholdende skærpes.

I Quisma & GroupM tager vi løbende status på betydningen af COVID-19 og udviklingen i danskernes oplevelse af situationen,  og hvilken betydning den har haft for deres indkøbsvaner, forbrugsvalg samt medieadfærd

Herunder kan du hente og læse om den første del af undersøgelsen. Næste runde af resultaterne vil blive udgivet efter påske.

Om undersøgelsen: Danskernes adfærd under COVID-19

Udarbejdet af GroupM Danmark, som har undersøgt danskernes oplevelse af situationen, og hvilken betydning den har haft for deres indkøbsvaner, forbrugsvalg samt medieadfærd.

  • 1.000 respondenter (nat rep)
  • Danskere 18+ år
  • Indsamlet fra den 20-23. marts via Norstat webpanel.

Om GroupM Danmark:
GroupM er Danmarks største mediebureau-gruppe bestående af følgende søsterselskaber: [m]Platform, Quisma, Flip Studio, Xaxis, Plista, Business Science, Mindshare, Wavemaker, Mediacom. GroupM’s fornemmeste mål er at skabe fordele for vores annoncører via samarbejdet med gruppens bureauer. Det gør vi blandt andet gennem skala, finansiering, trading samt udviklingen af unikke mediepartnerskaber og egne værktøjer.

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.